“Szpilki” bez Magdy Schejbal i “Hotel 52” z mniejszą widownią
Najnowsze sezony czwartkowych seriali Polsatu “Hotel 52” i “Szpilki na Giewoncie” mają niższą widownię niż ich serie nadawane rok temu. “Hotel” daje stacji trzecie miejsce w rynku, zaś “Szpilki” przegrywają tylko z TVN, ale straciły więcej widzów niż “Hotel”.
Piąta seria “Hotelu 52”, emitowana w czwartki o 21.05, po trzech odcinkach gromadzi średnio 2,41 mln widzów, co daje Polsatowi 16,36 proc. udziału w grupie 4+ i 18,07 proc. w komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl.
Dla porównania, nadawana wiosną ub.r. trzecia edycja obyczajowej produkcji miała po trzech epizodach średnio 2,61 mln widzów, a udział stacji wynosił odpowiednio 16,74 proc. i 18,7 proc.

Nowy sezon serialu daje Polsatowi trzecie miejsce w rynku w grupie 4+. Liderem jest nadająca “Ojca Mateusza” i “Sprawę dla reportera” Jedynka, która ma w tym paśmie 23,85 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje TVN (“W11”, “Kuchenne rewolucje”; 17,94 proc.). Za Polsatem plasuje się tylko Dwójka (“Magia kłamstwa”, filmy; 7,32 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej Polsat jest drugi za TVN.
| Hotel 52 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
| Data | AMR | SHR % | SHR % |
| 01-03-2012 | 2 724 165 | 18,72% | 20,39% |
| 08-03-2012 | 2 188 378 | 14,90% | 16,64% |
| 15-03-2012 | 2 312 467 | 15,51% | 17,23% |
| Średnia | 2 408 349 | 16,36% | 18,07% |
| Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
| AMR | SHR % | SHR % | |
| TVP 1 | 3 488 923 | 23,85% | 15,89% |
| TVN | 2 624 838 | 17,94% | 20,22% |
| Polsat – Hotel... | 2 408 349 | 16,36% | 18,07% |
| TVP 2 | 1 070 933 | 7,32% | 7,75% |
Z kolei czwartą odsłonę “Szpilek na Giewoncie” i zarazem pierwszą bez Magdaleny Schejbal (dotąd odtwórczyni roli głównej), nadawaną w czwartki o 22.05, śledzi 1,81 mln osób - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl. Udział stacji wynosi wtedy 16,77 proc. w 4+ i 17,94 proc. i w 16-49. Emitowany rok temu drugi sezon po trzech odcinkach miał znacznie wyższą średnią widownię, bowiem kształtowała się ona na poziomie 2,51 mln oglądających. Dawało to Polsatowi odpowiednio 21,62 proc. i 24,24 proc. udziału.

W czasie emisji “Szpilek” Polsat jest drugi wśród wszystkich widzów. Liderem jest TVN, nadający wówczas “Kuchenne rewolucje” i filmy fabularne, co daje tej stacji 17,20 proc. udziału. Od Polsatu gorzej sobie radzą jednak TVP2 (filmy fabularne; 11,61 proc.) i TVP1 (seria dokumentalna “Polskie Oko, Polski Pazur”, “Szerokie tory”; 8,77 proc.). Polsat zajmuje drugą pozycję także w grupie komercyjnej.
| Szpilki... | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
| Data | AMR | SHR % | SHR % |
| 01-03-2012 | 1 986 722 | 18,19% | 19,81% |
| 08-03-2012 | 1 788 556 | 16,50% | 17,86% |
| 15-03-2012 | 1 648 630 | 15,57% | 16,11% |
| Średnia | 1 807 969 | 16,77% | 17,94% |
| Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
| AMR | SHR % | SHR % | |
| TVN | 1 843 322 | 17,20% | 18,75% |
| Polsat – Szpilki... | 1 807 969 | 16,77% | 17,94% |
| TVP 2 | 1 243 656 | 11,61% | 11,13% |
| TVP 1 | 940 106 | 8,77% | 6,09% |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: “Szpilki” bez Magdy Schejbal i “Hotel 52” z mniejszą widownią