„Szpital 8” oglądało 1,8 mln widzów. Ponad 60 mln zł z reklam
Ósmy sezon serialu „Szpital” oglądało średnio 1,81 mln osób. Paradokument dał TVN pozycję wicelidera rynku telewizyjnego tuż za Polsatem, a wpływy z reklam wyniosły 60,50 mln zł.
Telewizja TVN ósmę serię „Szpitala” pokazywała w dni powszednie o godz. 18.00, w okresie od 1 września do 2 grudnia 2016 roku. Średnia widownia premierowych odcinków paradokumentu wyniosła 1,81 mln osób. Przełożyło się to na 15,06 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,37 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,31 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 4 listopada br. Przed telewizorami zgromadził on 2,24 mln oglądających.
|
Data |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
|
|
AMR |
SHR % |
|||
|
04-11-2016 |
17:59:43 |
18:59:25 |
2 240 986 |
16,92% |
|
09-11-2016 |
18:00:03 |
18:59:16 |
2 235 164 |
16,13% |
|
23-11-2016 |
17:59:40 |
18:59:35 |
2 158 413 |
16,01% |
TVN w paśmie emisji scripted-docu zajął drugie miejsce w rynku wśród czterech głównych stacji telewizyjnych. Liderem w tym czasie był Polsat, emitujący wówczas „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”, co dało mu 15,16 proc. udziału. Trzecie miejsce zajęła TVP1 (gł. „Klan”, „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” i „Królowa jednej nocy”; 13,34 proc.), a czwarte - TVP2 (gł. „Panorama” „Sport telegram”, „Pogoda”, „Jeden z dziesięciu”; 10,15 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat.
|
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
|
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
|
Polsat |
1 817 064 |
15,16% |
821 504 |
19,34% |
1 119 001 |
17,30% |
|
TVN - Szpital 8 |
1 805 371 |
15,06% |
695 489 |
16,37% |
1 055 111 |
16,31% |
|
TVP1 |
1 598 980 |
13,34% |
302 545 |
7,12% |
624 712 |
9,66% |
|
TVP2 |
1 216 602 |
10,15% |
281 295 |
6,62% |
530 823 |
8,21% |
Wpływy reklamowe TVN wokół paradokumentalnej produkcji wyniosły 60,50 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Szpital” to realizowany w Krakowie serial z gatunku scripted-docu, pokazujący pracę szpitalnego oddziału ratunkowego. W każdym odcinku prezentowane są dwie historie pacjentów z innymi chorobami i problemami życiowymi. Poza amatorami w produkcji grają również aktorzy z teatrów. Za produkcję odpowiada samodzielnie stacja TVN.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 11,30 proc.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Szpital 8” oglądało 1,8 mln widzów. Ponad 60 mln zł z reklam