„Tele Świat” na czele sprzedaży w 2014 roku. „Tele Max” i „Super TV” zyskały po zmianie w dwutygodniki
W 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały jedynie „Tele Max” i „Super TV”, będące rok wcześniej tygodnikami.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 349 951 egz. Była ona o 6,74 proc. mniejsza niż w 2013 roku.
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 194 970 egz., po spadku o 4,35 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w okresie od 31 marca (wtedy stał się dwutygodnikiem) do końca 2014 roku wyniósł 165 743 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 161 812 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w okresie od 7 kwietnia do końca ub.r. wynoszącym 142 845 egz. W 2013 roku ukazując się co tydzień magazyn ten notował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 142 845 egz.
„Telemax” i „Super TV” zmieniając częstotliwość wydawniczą zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w ub.r. na poziomie 56 748 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 13,65 proc.
|
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|||||
|
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
|
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
|
Tele Świat |
521 061 |
349 951 |
349 951 |
547 465 |
379 072 |
375 226 |
|
TV14 |
301 664 |
194 970 |
194 970 |
302 360 |
203 840 |
203 840 |
|
Tele Max |
257 697 |
165 743 |
165 743 |
245 833* |
161 812* |
161 812* |
|
Super TV |
249 593 |
150 173 |
150 173 |
227 098* |
142 845* |
142 845* |
|
Ekran TV |
106 109 |
56 748 |
56 748 |
109 526 |
65 720 |
65 720 |
* - wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
W grudniu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Świat”, którego wynik względem grudnia 2013 roku zmniejszył się o 11,90 proc. do poziomu 383 190 egz. Drugie miejsce zajął magazyn „TV 14” (233 141 egz.; wzrost o 0,30 proc. - jedyny w zestawieniu).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Ekran TV” - było to 12,46 proc. do 63 867 egz.
|
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|||||
|
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
|
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
|
Tele Świat |
557 452 |
383 190 |
383 190 |
614 924 |
434 957 |
434 957 |
|
TV14 |
314 879 |
233 141 |
233 141 |
313 280 |
232 433 |
232 433 |
|
Tele Max |
274 956 |
170 772 |
170 772 |
239 761* |
160 201* |
160 201* |
|
Super TV |
256 539 |
167 651 |
167 651 |
220 975* |
141 843* |
141 843* |
|
Ekran TV |
103 610 |
63 867 |
63 867 |
110 578 |
72 957 |
72 957 |
* - wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Tele Świat” na czele sprzedaży w 2014 roku. „Tele Max” i „Super TV” zyskały po zmianie w dwutygodniki