Tesco widzi potrzebę konsolidacji branży handlowej
Tesco widzi konieczność konsolidacji polskiego sektora handlu detalicznego, wynika z wypowiedzi prezesa Ryszarda Tomaszewskiego. Spółka zaznacza jednak, że priorytetem pozostaje dla niej rozwój organiczny.
"Polski rynek musi zostać skonsolidowany. Obecnie działa na nim zbyt wiele podmiotów" - powiedział Tomaszewski na konferencji związanej z podsumowaniem 15-lecia działalności firmy na polskim rynku. Zaznaczył jednak, że Tesco stawia przede wszystkim na rozwój organiczny.
Zdaniem Tomaszewskiego, rozwój organiczny jest obecnie tańszy i bardziej efektywny. Zaznaczył jednak, że jeśli nadarzy się okazja akwizycyjna a wycena będzie odpowiednia, to Tesco może się zdecydować na akwizycję. Przypomniał, że w Polsce spółka dokonała trzech przejęć.
Tesco podało, że w ciągu 15 lat działalności zainwestowało w Polsce blisko 10 mld zł. Na koniec 2009 r. spółka miała w Polsce 326 sklepów. Spółka zatrudnia obecnie w Polsce 28 tys. osób. W obecnym roku finansowym (kończącym się w lutym) spółka ma otworzyć łącznie ok. 50 nowych sklepów w róznych formatach a w kolejnym roku obrotowym - podwoić to tempo wzrostu. W najbliższym czasie ma też otworzyć nowy magazyn centralny na południu Polski.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Tesco widzi potrzebę konsolidacji branży handlowej