Debiut „The Voice Senior” miał 2,87 mln widzów, a „Młodego Piłsudskiego” - 2,42 mln
Pokazane w sobotę wieczorem w TVP2 pierwsze dwa odcinki nowego talent-show „The Voice Senior” oglądało średnio 2,87 mln widzów. Z kolei pierwszy regularny odcinek „Młodego Piłsudskiego” zainteresował 2,42 mln oglądających - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl.
W sobotę, 7 grudnia br. o godz. 20.05 i 21.10 telewizyjna Dwójka pokazała pierwsze dwa odcinki talent-show „The Voice Senior”. Średnia widownia tych emisji wyniosła 2,87 mln osób. Przełożyło się to na 20,48 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 17,39 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,30 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Pierwszy odcinek przyciągnął przed telewizory 2,61 mln widzów, a drugi - 3,12 mln.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z odcinków produkcji obejrzało średnio 4,46 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 1,43 mln, a w 16-59 - 2,08 mln).
Tuż po premierze „The Voice Senior” prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze poinformował, że widowisko oglądało średnio 4 mln widzów, a w peaku było to 4,41 mln (są to dane Modelu Oglądalności Rzeczywistej - badania uznawanego tylko przez publicznego nadawcę).
- Piękni ludzie, prawdziwe historie i emocje. Nigdy nie jest za późno na spełnienie marzeń, na Miłość i odzyskanie radości życia. Dziękuję - skomentował Kurski.
Ten moment gdy misja (w najpiękniejszej postaci) bije rekord oglądalności. Debiut Voice Senior 7 grudnia: 4 mln, w piku 4,41 mln! Piękni ludzie, prawdziwe historie i emocje. Nigdy nie jest za późno na spełnienie marzeń, na Miłość i odzyskanie radości życia. Dziękuję. pic.twitter.com/R7RfwSMjjj
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) December 7, 2019
„The Voice Senior” jest kolejną modyfikacją należącego do Talpa Content formatu telewizyjnego „The Voice”, który zyskał popularność na całym świecie i od wielu lat realizowane są lokalne wersje. W ramach tego projektu występują utalentowani wokalnie uczestnicy, ale warunkiem wzięcia udziału w programie jest ukończenie 60. roku życia. Występy na wszystkich etapach show oceniają trenerzy. Zasady są bardzo podobne jak w „The Voice”: seniorzy biorą udział w castingach, wybierają drużynę ulubionego trenera i rywalizują o przejście do etapu z koncertami finałowymi, a w finale - walczą o nagrodę główną.
W składzie jury polskiej wersji programu znajdują się: Urszula Dudziak, Andrzej Piaseczny, Alicja Majewska i Marek Piekarczyk. Show prowadzą Marta Manowska i Tomasz Kammel.
Dzień później o godz. 20.15 Jedynka wyemitowała pierwszy regularny odcinek nowego serialu „Młody Piłsudski”, którego średnia widownia w 4+ wyniosła 2,42 mln widzów (RCH - 4,30 mln). Przełożyło się to na 14,45 proc. udziału wśród wszystkich widzów, 10,36 proc. w grupie 16-49 oraz 10,99 proc. w grupie 16-59.
Był to drugi odcinek serii, a pilot historycznej produkcji został już dwukrotnie wyemitowany - 11 listopada 2018 i 2019 roku.

Jak poinformował Jacek Kurski, według MOR „Młody Piłsudski” zgromadził średnio 2,7 mln widzów (2,88 mln w peaku).
Świetny start zimy: Młody Piłsudski 2,7 mln; pik 2,88, Voice Senior 4 mln, pik 4,41 mln; walka boks. Ruiz-Joshua: TVP1+TVPSport 3 mln, pik 3,38 mln!
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) December 9, 2019
Czar par 1,28 mln; Gala PZPN 1,7 mln Fam. 2,6; Koło 2,5; Szansa 1,71 mln; skoki PŚ: TVP1+Sport 4 mln Zakochana 1: 2,5 mln; Dziękuję pic.twitter.com/wHgclTj3lS
„Młody Piłsudski” opowiada o grupie spiskowców walczących z caratem na przełomie XIX i XX wieku. Głównym bohaterem jest młody Józef Piłsudski, jego rodzina i najbliżsi przyjaciele - późniejsi premierzy i prezydenci. Akcja serialu toczy się w Wilnie, Petersburgu, Łodzi, Warszawie i Krakowie.
Rolę Józefa Piłsudskiego w serialu gra Grzegorz Otrębski. Obok niego w produkcji występują m.in.: Marek Kalita (ojciec), Urszula Grabowska (matka), Ewa Wencel (ciotka Stefa), Sebastian Cybulski (brat), Jan Englert (Car Aleksander II), a także Roman Gancarczyk.
Telewizja Polska realizuje „Młodego Piłsudskiego” w koprodukcji z Narodowym Instytutem Audiowizualnym. Serial dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
"Młody Piłsudski", "Polskie ślady" i "Va banque" w zimowej ramówce TVP. Jacek Kurski: trzy sezony telewizyjne w ciągu roku
Newsletter




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Debiut „The Voice Senior” miał 2,87 mln widzów, a „Młodego Piłsudskiego” - 2,42 mln