HGTV i Krzysztof Miruć zawieszają współpracę reklamową z Leroy Merlin
Architekt i projektant wnętrz Krzysztof Miruć zawiesza współpracę z siecią sklepów Leroy Merlin, a HGTV w najbliższym czasie nie będzie emitować programów sponsorowanych przez tę firmę. Przyczyną jest decyzja globalnych władz Leroy Merlin o prowadzeniu dalszej działalności w Rosji.
Krzysztof Miruć o zawieszeniu współpracy z Leroy Merlin poinformował w piątek rano na Facebooku. - Jestem zdecydowanie przeciwko rosyjskiej agresji w Ukrainie. Potępiam to, co się w tej chwili dzieje z całego serca. Od początku konfliktu aktywnie angażuje się prywatnie, jako przedsiębiorca w pomoc. Wspieram działania fundacyjne i organizacje niosące wsparcie poszkodowanym - wyliczył.
- Już od kilku dni analizujemy sytuację i zdecydowaliśmy się wspólnie z Leroy Merlin na zawieszenie mojej obecności w kampaniach - opisał.
Miruć zaznaczył, że nie obarcza polskiego oddziału Leroy Merlin odpowiedzialnością za decyzję o pozostaniu na rynku rosyjskim. - Jak wiecie sieć sklepów w Polsce jest częścią międzynarodowego biznesu, nie na wszystkie decyzje mają wpływ. Wiem, że angażują się bardzo w pomoc każdego dnia - podkreślił.
Kilka dni temu o zawieszeniu planowanej współpracy z Krzysztofem Miruciem poinformowała Akademii Sztuki w Szczecinie (architekt miał tam prowadzić wykłady w najbliższym roku akademickim). - Współpraca z panem Krzysztofem Miruciem zostaje zawieszona do czasu uregulowania przez niego spornych zobowiązań reklamowych - poinformował dr Mikołaj Iwański, prorektor ds. artystyczno-naukowych uczelni.
Krzysztof Miruć bohaterem kampanii reklamowych Leroy Merlin został ponad rok temu. Ostatni jak na razie nowy spot z jego udziałem pojawił się na początku br.
HGTV bez programów sponsorowanych przez Leroy Merlin
Ponadto Leroy Merlin jest partnerem reklamowym kilku programów emitowanych w kanale HGTV (należącym do TVN Grupy Discovery). W ramówce wiosennej planowano emisję m.in. nowego sezonu „Weekendowej metamorfozy” prowadzonej przez Krzysztofa Mirucia.
W obecnej sytuacji nadawca wspólnie z Leroy Merlin zdecydował się zawiesić współpracę, w najbliższym czasie nie będą pokazywane nowe odcinki programów sponsorowanych przez firmę.
W poprzednich latach Leroy Merlin reklamowała Maja Popielarska, prowadząca w HGTV m.in. program „Nowa Maja w ogrodzie”.
Od paru dni na Leroy Merlin, a także kilka innych koncernów, m.in. Auchan i Nestle, spada fala krytyki, ponieważ w przeciwieństwie do wielu innych firm zdecydowały się one dalej prowadzić działalność w Rosji. Nestle zostało za to skrytykowane m.in. przez czołowych polityków ukraińskich.
Na początku bieżącego tygodnia youtube’owy Kanał Sportowy poinformował, że zakończył współpracę reklamową z Leroy Merlin, nawiązaną w styczniu br.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: HGTV i Krzysztof Miruć zawieszają współpracę reklamową z Leroy Merlin