TVN24 na czele kanałów informacyjnych
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w kwietniu br. było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24 (która względem Superstacji zanotowała wzrost o 1600 proc.), a jedyny spadek odnotował kanał TVP3 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział TVN24 w kwietniu 2022 roku wyniósł 5,86 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 16,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 5,80 proc. (po wzroście o 50,65 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W kwietniu br. kanał miał 2,17 proc. udziału, po wzroście względem kwietnia 2021 roku o 6,37 proc.
Czwarte miejsce zajął kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,78 proc. (w dół o 25 proc. - jedyny spadek w zestawieniu).
Wydarzenia24 tuż za TVN24 BiS
Szóste miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.
Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 w kwietniu br. wyniósł 0,68 proc. Stacja względem nadawanej w kwietniu ub.r. Superstacji zanotowała wzrost o 1600 proc. (największy w zestawieniu) i awans w rankingu o dwie lokaty.
Największy udział (6,58 proc.) wśród grup kanałów newsowych w kwietniu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 34,56 proc. Stacje wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zwiększył się o 28,49 proc. do 6,54 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).
Warto dodać, że w poprzednim miesiącu, tj. w marcu po raz pierwszy od wielu miesięcy najchętniej oglądanym kanałem było TVP Info, które miało 7,93 proc. udziału. SHR% drugiego TVN24 wyniósł 6,80 proc. Były to najwyższe miesięczne udziały kanałów w historii nadawania. W ostatnich kilkunastu tygodniach kanały informacyjne obszernie relacjonują wydarzenia związane z atakiem Rosji na Ukrainę, który rozpoczął się w czwartek, 24 lutego.
Największe zainteresowanie stacjami informacyjnymi miało miejsce w pierwszych kilku tygodniach (stąd rekordowe wyniki w marcu). W ostatnich kilku tygodniach kanały informacyjne mają niższe wyniki, ale nadal wyraźnie wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 29 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w kwietniu 2022 roku wyniósł 16,23 proc. Było to o 29,01 proc. więcej niż w kwietniu 2021 roku.

TVN24 na czele również w 16-49, TVP Info wyprzedziło Polsat News
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w kwietniu 2022 roku utrzymało się TVN24 z wynikiem 3,78 proc., po wzroście o 18,50 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info, które wyprzedziło Polsat News. Stacja miała 2,74 proc. udziału, po wzroście o 69,14 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,81 proc. (wzrost o 9,70 proc.).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 4,24 proc. udziału, po wzroście o 24,71 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 9,91 proc. udziału w rynku, po wzroście o 38,02 proc.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: TVN24 na czele kanałów informacyjnych