SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Udany debiut nowego kanału TVP

Telewizja Polska twierdzi, że jej pierwszy kanał FAST okazał się strzałem w dziesiątkę. Nadawca publiczny poinformował, że w kwietniu stacja poświęcona serialowi „Na dobre i na złe” w serwisie streamingowym TVP VOD miała słabszą oglądalność jedynie od TVP1, TVP2 i TVP Info. Wkrótce ruszą kolejne kanały FAST. 

Kanał FAST Na dobre i na złe w TVP VOD Kanał FAST Na dobre i na złe w TVP VOD

Kanał Na dobre i na złe ruszył 14 kwietnia. Stacja pokazuje pierwsze 500 odcinków medycznego serialu obyczajowego, których dotychczas nie można było oglądać w TVP VOD. Dyrektor generalny TVP Tomasz Sygut przy okazji konferencji poświęconej wiosennej ramówce zapowiedział, że kanałów FAST w tym roku ma być 20, wśród nich znajdzie się stacja adresowana do seniorów.

Kanały FAST to najczęściej stacje oferowane za darmo w streamingu, które utrzymują się z reklam. Przeważnie emitują popularne kiedyś programy czy seriale. 22 takich kanałów oferuje w Playerze TVN. Polsat planuje wprowadzić do Polsat Box Go 20 stacji FAST. Kanały w tym modelu udostępniają też Pilot WP, Grupa ZPR Media, Rakuten TV czy Sweet.TV.

26-procentowy wzrost liczby odtworzeń TVP VOD

W kwietniu 2025 roku TVP VOD zanotował 26-procentowy wzrost liczby odtworzeń w porównaniu z kwietniem 2024. Serwis streamingowy Telewizji Polskiej zwiększył też liczbę wizyt (o 34 proc. rok do roku) i odsłon (o 21proc. rok do roku). Najpopularniejszymi pozycjami w TVP VOD okazały się produkcje oryginalne nadawcy. 

To na przykład seriale „Krew z krwi” i „Zatoka szpiegów”. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się też film „Konklawe”, który zajął pierwsze miejsce w kategorii TVOD pod względem liczby odtworzeń i osiągnął prawie 19 proc. udziału w tej kategorii.

Według badania Mediapanel serwis streamingowy Telewizji Polskiej w minionym miesiącu odwiedziło ponad 2,5 mln realnych użytkowników. Każdy z nich spędził na platformie średnio prawie 4 godziny, czyli o godzinę więcej czasu niż w kwietniu rok wcześniej. Pod względem czasu to drugi najlepszy wynik spośród wszystkich serwisów VOD i OTT obecnych na polskim rynku.

Jak wynika z Mediapanelu TVP VOD zanotował w kwietniu 2025 roku 7,94 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania z platform streamingowych VOD i OTT i ponownie wyprzedził w tej kategorii takie serwisy, jak Disney+, Amazon Prime Video, Player i Canal+ Online.

Jednymi z najchętniej oglądanych pozycji programowych TVP VOD w kwietniu 2025 okazały się produkcje Telewizji Polskiej i jednocześnie nowości wiosennej ramówki nadawcy – seriale „Krew z krwi” (3. sezon) i „Zatoka szpiegów” (2. sezon). Liczba odtworzeń serialu „Krew z krwi” wzrosła o 17 proc. w porównaniu z marcem 2025, a „Zatoki szpiegów” o 48 proc. w porównaniu z pierwszym sezonem tej produkcji.

Niezmiennie największą popularnością wśród użytkowników TVP VOD cieszą się takie seriale Telewizji Polskiej, jak „M jak miłość” oraz „Na sygnale”. W kwietniu 2025 dużym zainteresowaniem użytkowników TVP VOD cieszyły się też telenowele: meksykańska „Burza” oraz turecka „Vendetta”.

Dołącz do dyskusji: Udany debiut nowego kanału TVP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl