Verizon sprzedaje AOL i Yahoo za 5 mld dolarów
Amerykański telekom Verizon Communications porozumiał się co do sprzedaży funduszowi Apollo Global Management 90 proc. swojego pionu mediów obejmującego m.in. portale AOL, Yahoo i TechCrunch. Cena wynosi 5 mld dolarów.
Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie br. Po jej realizacji pion mediów Verizona będzie funkcjonował jako spółka Yahoo. Verizon zapowiedział, że jej szefem pozostanie Guru Gowrappan.
Segment mediów telekomu obejmuje kilkanaście marek, na czele z wydawcami internetowymi AOL i Yahoo. Pierwszy został przejęty przez Verizona w 2015 roku za 4,4 mld dolarów, a drugi w 2017 roku za 4,5 mld dolarów. Do segmentu należą też m.in. TechCrunch, Ryot, Built By Girls i Flurry.
W pierwszym kwartale br. jego przychody zwiększyły się rok do roku o 10,4 proc. do 1,9 mld dolarów.
Verizon sprzedał już serwisy HuffPost i Tumblr, wyda 45 mld dolarów na pasmo do 5G
W 2018 roku, po tym jak jego szefem został Hans Vestberg, Verizon dokonał odpisu w wysokości ponad 4 mld dolarów dotyczącego posiadanych mediów. Ich wartość w bilansie obniżono o ok. połowę.
W ub.r. koncern sprzedał BuzzFeedowi serwis informacyjny HuffPost, a w 2019 roku zbył platformę blogową Tumblr.
Dwa miesiące temu Federalna Komisja Łączności w USA zakończyła aukcję dotyczącą tzw. pasma C na potrzeby sieci 5G. Verizon za ponad 3,5 tysiąca lokalnych rezerwacji zapłaci z górą 45,4 mld dolarów.
W pierwszym kwartale br. Verizon osiągnął wzrost przychodów o 4 proc. do 32,9 mld dolarów, zysku EBITDA z 11,9 do 12,2 mld dolarów oraz zysku netto o 25,4 proc. do 5,4 mld dolarów.
Zadłużenie netto koncernu wzrosło w ciągu roku o 39,7 mld dolarów do 137,4 mld dolarów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Verizon sprzedaje AOL i Yahoo za 5 mld dolarów