W październiku widzów zyskały TVP Info i Polsat News
TVP Info i Polsat News to stacje informacyjne, które miały w październiku br. większy udział w rynku i oglądalność niż rok wcześniej. W dół poszła natomiast widownia i udział Superstacji, TV Biznes i TVN CNBC Biznes - raport Wirtualnemedia.pl.
Stały lider rankingu kanałów informacyjnych, czyli stacja TVP Info, przyciągała w zeszłym miesiącu średnio codziennie 273 tys. widzów, czyli o 16,79 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r., a jej udział w rynku wzrósł z 4,09 proc. do 4,43 proc. Wzrost widowni o 6,52 proc. zanotowała też konkurencyjna TVN 24, którą w październiku br. oglądało 172 tys. widzów, ale minimalnie (o 0,03 pkt. proc.) spadł udział tej stacji w rynku i wyniósł 2,79 proc. - pokazują dane AGB Nielsen Media Research przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Tradycyjnie największy wzrost dotyczył znajdującego się na pozycji trzeciej kanału Polsat News, którego każdą minutę w październiku br. oglądało średnio 22 tys. widzów, czyli aż o 87,22 proc. więcej niż rok wcześniej, a udział stacji wzrósł z 0,21 proc. do 0,36 proc. Z kolei czwarta w rankingu Superstacja jako jedyna wśród kanałów informacyjnych straciła w październiku br. widzów - jej oglądalność spadła bowiem o 6,25 proc. do 11 tys. osób, a udział w rynku zmniejszył się z 0,21 proc. do 0,18 proc.

Wśród kanałów biznesowych, oglądalność TV Biznes spadła w zeszłym miesiącu o 24,25 proc. do 2 tys. widzów, zaś udział zmalał z 0,05 proc. do 0,04 proc. Gorzej radził sobie konkurencyjny kanał TVN CNBC Biznes, którego widownia zmalała aż o 46,61 proc. do 1 tys. osób, a udział spadł aż o 0,03 pkt proc. do 0,02 proc..

Z kolei wśród widzów mieszkających na terenach wiejskich i w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców liderem pod względem oglądalności także był kanał TVP Info i miał on tutaj wyższy udział niż w grupie 4+, wynoszący 4,63 proc. Nieco niższy udział niż w całej populacji zanotowała za to TVN 24 (2,79 proc.), chociaż jednocześnie stacja ta miała spory wzrost w porównaniu do października ub.r. Lepiej na wsiach i w małych miastach niż u ogółu widzów radzi sobie też Polsat News, którego udział wynosi 0,44 proc., a prawie tak samo Superstacja, posiadająca w analizowanej grupie ludzi 0,17 proc. udziału.

Najpopularniejsze programy w stacjach informacyjnych w
październiku br.




Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: W październiku widzów zyskały TVP Info i Polsat News