„Wiadomości” i TVP Info wg połowy Polaków nierzetelnie relacjonują kampanię wyborczą, najlepiej oceniane „Wydarzenia”
Połowa Polaków ocenia, że „Wiadomości” i TVP Info nierzetelnie informują o kampanii przed wyborami prezydenckimi, a przeciwnego zdania jest mniej więcej jedna piąta ankietowanych. Najlepiej oceniane pod tym względem są „Wydarzenia” Polsatu, które wyprzedzają Polsat News, „Fakty” TVN i TVN24.
W sondażu przeprowadzonym przez IBRIS na zlecenie Onetu 51 proc. Polaków oceniło, że „Wiadomości” TVP nierzetelnie relacjonują kampanię wyborczą, a przeciwną opinię wyraziło 17,6 proc. W przypadku TVP Info negatywne zdanie o rzetelności w czasie kampanii ma 49,7 proc. respondentów, a pozytywne - 21 proc.
Znacznie lepiej pod tym względem zostały ocenione programy i kanały informacyjne Polsatu i TVN. „Wydarzenia” za rzetelnie informujące o kampanii uznaje 41,2 proc. ankietowanych, a Polsat News - 36,9 proc., natomiast przeciwnego zdania jest odpowiednio 8,7 proc. i 7,8 proc.
Pozytywne zdanie o rzetelności „Faktów” w czasie kampanii ma 35,1 proc. ankietowanych, a negatywne - 16,8 proc. W przypadku TVN24 jest to odpowiednio 35,8 proc. i 16,1 proc.
Którym programom i stacjom ufają zwolennicy Dudy, Trzaskowskiego, Hołowni, Kosiniaka-Kamysza i Biedronia?
Zwolennicy Andrzeja Duda w zakresie relacji z kampanii wyborczej najmocniej ufają TVP Info (tego zdania jest 45 proc. z nich), a nieco mniej „Wiadomościom” (35 proc.) i „Wydarzeniom” (34 proc.), a zdecydowanie najmniej - „Faktom” (13 proc.) i TVN24 (9 proc.).
🔵Rzetelność relacjonowania kampanii wyborczej przez programy telewizyjne zdaniem wyborców @AndrzejDuda
— IBRiS (@IBRiS_PL) June 19, 2020
TVP Info - 43%
Wiadomości TVP - 35%
Wydarzenia Polsatu - 34%
Polsat News - 25%
Fakty TVN - 13%
TVN24 - 9%#sondaż @IBRiS_PL dla @OnetWiadomosci pic.twitter.com/L3ORmoQL3W
Wśród osób deklarujących poparcie dla Rafała Trzaskowskiego 81 proc. jako wiarygodne ocenia TVN24, a 73 proc. „Fakty”, natomiast jedynie 4 proc. ma takie zdanie o TVP Info, a zero - o „Wiadomościach”.
🔵Rzetelność relacjonowania kampanii wyborczej przez programy telewizyjne zdaniem wyborców @trzaskowski_
— IBRiS (@IBRiS_PL) June 19, 2020
TVN24 - 81%
Fakty TVN - 73%
Wydarzenia Polsatu - 50%
Polsat News - 45%
TVP Info - 4%
Wiadomości TVP - 0%#sondaż @IBRiS_PL dla @OnetWiadomosci pic.twitter.com/sOcCJLU0tH
Potencjalni wyborcy Władysława Kosiniaka-Kamysza najwięcej zaufanie mają do „Wydarzeń” (70 proc.) i Polsat News (57 proc.), a najmniejsze do TVP Info (4 proc.) i „Wiadomości” (0 proc.).
🔵Rzetelność relacjonowania kampanii wyborczej przez programy telewizyjne zdaniem wyborców @KosiniakKamysz
— IBRiS (@IBRiS_PL) June 19, 2020
Wydarzenia Polsatu - 70%
Polsat News - 57%
Fakty TVN - 22%
TVN24 - 11%
TVP Info - 4%
Wiadomości TVP - 0%#sondaż @IBRiS_PL dla @OnetWiadomosci pic.twitter.com/r8bSWAmq0d
Podobnie jest w przypadku zwolenników Szymona Hołowni - najbardziej ufają Polsatowi News (78 proc.) i „Wydarzeniom” (57 proc.), a najmniej TVP Info i „Wiadomościom” (po 7 proc.).
🔵Rzetelność relacjonowania kampanii wyborczej przez programy telewizyjne zdaniem wyborców @szymon_holownia
— IBRiS (@IBRiS_PL) June 19, 2020
Polsat News - 78%
Wydarzenia Polsatu - 57%
TVN24 - 24%
Fakty TVN - 20%
TVP Info - 7%
Wiadomości TVP - 7%#sondaż @IBRiS_PL dla @OnetWiadomosci pic.twitter.com/L0XejZWhjv
Natomiast osoby popierające Roberta Biedronia za najbardziej wiarygodne uważają „Fakty” i TVN24 (po 79 proc.), natomiast żaden respondent nie ocenił tak TVP Info i „Wiadomości”.
🔵Rzetelność relacjonowania kampanii wyborczej przez programy telewizyjne zdaniem wyborców @RobertBiedron
— IBRiS (@IBRiS_PL) June 19, 2020
Fakty TVN - 79%
TVN24 - 79%
Wydarzenia Polsatu - 49%
Polsat News - 43%
TVP Info - 0%
Wiadomości TVP - 0%#sondaż @IBRiS_PL dla @OnetWiadomosci pic.twitter.com/EuyvvXQSv9
Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. główne wydanie „Faktów” oglądało średnio 2,96 mln widzów (6,4 proc. więcej niż rok wcześnie), „Wiadomości” - 2,92 mln (25,7 proc. w górę), a „Wydarzeń” - 1,75 mln (6,4 proc. w dół).
„Fakty” z największymi udziałami na Śląsku, „Wiadomości” w rejonie kieleckim , a „Wydarzenia” na Lubelszczyźnie
W trakcie kampanii wyborczej Telewizja Polska zorganizowała dwie debaty z udziałem wszystkich kandydatów. Pierwsza odbyła się 6 maja, ponieważ pierwsza tura pierwotnie była planowana na 10 maja. Debatę oglądało 4,63 mln osób. Natomiast druga debata, w zeszłą środę, zgromadziła 5,44 mln widzów, z czego 3,64 mln w TVP1, a 1,69 mln w TVP Info.
W czwartek wieczorem Polsat zwrócił się do Telewizji Polskiej i TVN z propozycją zorganizowania wspólnej debaty przed pierwszą turą wyborów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Wiadomości” i TVP Info wg połowy Polaków nierzetelnie relacjonują kampanię wyborczą, najlepiej oceniane „Wydarzenia”