Wirtualna Polska zmienia władze pionu reklamy i technologii. Odchodzą Karaszewski i Zyśk-Lisica
W Wirtualnej Polsce Media od początku grudnia obowiązki dyrektora technologii i produktu reklamowego będzie pełnił Jędrzej Matla, a za badania związane z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji będzie odpowiadał Krzysztof Sierota, wiceprezes oraz dyrektor technologiczny holdingu WP. Jednocześnie z firmy odchodzą Paweł Karaszewski, dotychczasowy członek zespołu zarządzającego odpowiadający za IT oraz Paulina Zyśk-Lisica, dyrektorka pionu rozwoju produktu reklamowego.
- Od 1 grudnia 2023 r. na stanowisko p.o. dyrektora technologii i produktu reklamowego Wirtualnej Polski Media awansuje Jędrzej Matla. Zmiana ta jest częścią procesu mocniej integrującego produkty reklamowe i wydawnicze z obszarem IT. Jednocześnie WP przyspiesza badania związane z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji oraz przetwarzaniem danych. Zespoły odpowiadające za te procesy będą podlegać bezpośrednio Krzysztofowi Sierocie, wiceprezesowi oraz CTO WP Holding - poinformowała w środę Wirtualna Polska.
Jak dodała spółka, “w ramach sieci WPartner oferuje polskim firmom kampanie na powierzchniach innych wydawców w Europie Środkowo-Wschodniej, pracuje też nad rozbudową działu sprzedaży dla klientów zagranicznych. Ekspansja zagraniczna oraz rosnące znaczenie technologii w skalowaniu biznesu powodują konieczność lepszej integracji produktów z obszarem IT”.
Od 1 grudnia WP Media przekształca też dział rozwoju produktu reklamowego w dział technologii i produktu reklamowego, na którego czele stanie Jędrzej Matla. Za rozwój produktów wydawniczych, tak jak do tej pory, odpowiada Jacek Amsterdamski, wiceprezes ds. produktu i telewizji . Wszystkie zespoły odpowiadające za badania związane ze sztuczną inteligencją, analizą i przetwarzaniem danych przechodzą do struktur holdingu i będą podlegać Krzysztofowi Sierocie, wiceprezesowi spółki.
- Technologia odgrywa dziś kluczową rolę. Dlatego tworzymy bardziej zintegrowaną strukturę, która pozwoli nam efektywniej wykorzystać wiedzę naszych specjalistów IT, zwiększając ich znaczenie w organizacji. Integrujemy jednocześnie komórki zarządzania danymi oraz wykorzystania i rozwoju sztucznej inteligencji, by rozwijać się jeszcze szybciej. Od strony biznesowej tylko ścisła współpraca, przenikanie kompetencji wewnątrz organizacji są warunkami koniecznymi do osiągania sukcesów - mówi Krzysztof Sierota.
Czytaj także: Wirtualna Polska wychodzi z reklamami za granicę. Chce obsługiwać spółki funduszu Sorosa
Z Wirtualnej Polski odchodzą Karaszewski i Zyśk-Lisica
Zmiany w strukturze oznaczają, że z WP Media odchodzą Paweł Karaszewski, dotychczasowy członek zespołu zarządzającego odpowiadający za IT, oraz Paulina Zyśk-Lisica, dyrektorka pionu rozwoju produktu reklamowego.
Grupa WP to holding technologiczny, który prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, ma również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w październiku 2023 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 21 milionów Polaków.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W minionym kwartale Wirtualna Polska Holding przy wzroście przychodów o prawie 50 proc. do 405,29 mln zł zwiększyła zysk netto z 50,76 do 71,7 mln zł. To rekordowe wyniki w historii firmy - poprzednio poziom 60 mln zł kwartalnego zysku netto przekroczyła raz (62,94 mln zł w czwartym kwartale 2021 roku), a w dwóch poprzednich kwartałach wypracowała ponad 300 mln zł wpływów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu