Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w górę
W kwietniu nastroje konsumentów uległy poprawie w stosunku do marca. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) Ipsosu zanotował wzrost o ponad 2 pkt., osiągając poziom 99,38 pkt, podczas gdy w marcu odnotowany był spadek o prawie 4 pkt. w stosunku do lutego.
Tendencję lekko spadkową na poziomie ok. -1 pkt. wykazuje tzw. wskaźnik bieżący, czyli ocena aktualnej sytuacji gospodarczo-społecznej w Polsce i kondycji materialnej własnego gospodarstwa domowego.
W kwietniu nastąpiło zahamowanie niekorzystnego trendu i poprawa optymizmu oraz wskaźnika oczekiwań wobec przyszłości. Miało na to wpływ rozpoczęcie rejestracji i wypłat związanych z rządowym programem "Rodzina 500+". Przyczyn wcześniejszego spadku optymizmu można upatrywać w intensywnej kampanii medialnej i kampanii opozycji parlamentarnej w obronie Trybunału Konstytucyjnego i w wycieku wstępnej opinii Komisji Weneckiej niekorzystnej dla władz polskich.
Wyraźnie poprawił się - o blisko 5 pkt., wracając do poziomu z lutego - wskaźnik oczekiwań co do oceny sytuacji gospodarczej w Polsce i wizji sytuacji materialnej własnego gospodarstwa domowego. Świadczyłoby to o okiełznaniu, na razie, obaw Polaków co do przyszłości społeczno-gospodarczej kraju.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 7-13 kwietnia 2016 r. na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 

Dołącz do dyskusji: Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w górę