Nadawca History bez dyrektora ds. treści i marek. Są też awanse
Tomasz Teodorczyk przestał być dyrektorem ds. treści i marek Hearst Networks (dawniej A+E Networks) na Europę Środkowo-Wschodnią – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Biuro prasowe nadawcy informuje, że „pełną sukcesów współpracę zakończono w związku ze zmianami organizacyjnymi”. W spółce miały miejsce też awanse.

Teodorczyk dołączył do zespołu A+E Networks UK w maju 2017 roku. Wcześniej był menadżerem m.in. kanałów Discovery, a także AXN. Pracował też w Polkomtelu i wydawnictwie Ringier Axel Springer.
– Jesteśmy wdzięczni za jego wkład w rozwój naszych projektów, które od tej pory rozwija Emila Rybak w nowej roli Senior Marketing Managerki. Emila kieruje zespołem marketingu i PR w Polsce oraz na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) – tłumaczy nadawca.
To nie koniec zmian. Agnieszka Kubiak objęła nowe stanowisko Multiplatform Commissioning and Creative Director. Do jej dotychczasowych obowiązków związanych z tworzeniem i rozwojem lokalnych produkcji programowych dołączyły także obszary digital i social media, co ma odzwierciedlać rosnące znaczenie działań multiplatformowych w strategii firmy.
Zmiany zaszły również w Dziale Analiz, który przekształca się w Dział Insights and Analytics. Na jego czele pozostaje Barbara Ślasa, która awansowała na stanowisko Senior Managera. Barbara odpowiada również za sprzedaż reklam i współpracę z naszymi brokerami w regionie. Dodatkowo, Barbara została Liderem Rynku dla Bułgarii i Słowenii.
W dziale Programming and Scheduling Andrzej Ochmański awansował na stanowisko Senior Managera, natomiast Michał Gac i Szymon Noga objęli stanowiska Scheduling Managerów.
Zmiany w strukturze własnościowej
Firma A+E Networks EMEA zmieniła nazwę na Hearst Networks we wrześniu 2024 roku. Wcześniej jej udziałowcami byli: Hearst Corporation (42,5 proc.), w The Walt Disney Company (42,5 proc.) i NBC Universal (15 proc.). A+E Global Media dalej działa m.in. na rynku amerykańskim. Hearst Communications i The Walt Disney Company mają w niej po 50 proc. udziałów.
W 2018 roku w związku z kupieniem przez The Walt Disney Company 20Th Century Fox (ówczesnego właściciela kanałów Fox, Fox Comedy, National Geographic, National Geographic Wild, National Geographic People) Komisja Europejska zobowiązała koncern do sprzedaży udziałów w europejskich stacjach A+E, m.in. History. Obecnie udziałowcami europejskich kanałów są Hearst Networks UK i Sky Group.
W Polsce poza History, w portfolio firmy są History 2, Crime+Investigation Polsat, a także katalogi wideo na żądanie History Play i Crime + Investigation Play. W Hiszpanii nadawany jest także kanał Cosmo, a w Wielkiej Brytanii Blaze, a także stacje FAST Deal Masters, Inside Crime, History Hunters, Mystery TV i World War TV. W przeszłości koncern oferował też nad Wisłą kanał Lifetime. Zakończył nadawanie w 2022 roku.
Z danych Nielsena wynika, że w I kwartale 2025 roku kanał History miał w grupie 4+ 0,31 proc. udziału w rynku (rok temu 0,29 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 udział stacji wyniósł 0,32 proc. (przed rokiem 0,27 proc.).
Dołącz do dyskusji: Nadawca History bez dyrektora ds. treści i marek. Są też awanse