Nadawca History bez dyrektora ds. treści i marek. Są też awanse
Tomasz Teodorczyk przestał być dyrektorem ds. treści i marek Hearst Networks (dawniej A+E Networks) na Europę Środkowo-Wschodnią – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Biuro prasowe nadawcy informuje, że „pełną sukcesów współpracę zakończono w związku ze zmianami organizacyjnymi”. W spółce miały miejsce też awanse.
 
                                Teodorczyk dołączył do zespołu A+E Networks UK w maju 2017 roku. Wcześniej był menadżerem m.in. kanałów Discovery, a także AXN. Pracował też w Polkomtelu i wydawnictwie Ringier Axel Springer.
– Jesteśmy wdzięczni za jego wkład w rozwój naszych projektów, które od tej pory rozwija Emila Rybak w nowej roli Senior Marketing Managerki. Emila kieruje zespołem marketingu i PR w Polsce oraz na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) – tłumaczy nadawca.
To nie koniec zmian. Agnieszka Kubiak objęła nowe stanowisko Multiplatform Commissioning and Creative Director. Do jej dotychczasowych obowiązków związanych z tworzeniem i rozwojem lokalnych produkcji programowych dołączyły także obszary digital i social media, co ma odzwierciedlać rosnące znaczenie działań multiplatformowych w strategii firmy.
Zmiany zaszły również w Dziale Analiz, który przekształca się w Dział Insights and Analytics. Na jego czele pozostaje Barbara Ślasa, która awansowała na stanowisko Senior Managera. Barbara odpowiada również za sprzedaż reklam i współpracę z naszymi brokerami w regionie. Dodatkowo, Barbara została Liderem Rynku dla Bułgarii i Słowenii.
W dziale Programming and Scheduling Andrzej Ochmański awansował na stanowisko Senior Managera, natomiast Michał Gac i Szymon Noga objęli stanowiska Scheduling Managerów.
Zmiany w strukturze własnościowej
Firma A+E Networks EMEA zmieniła nazwę na Hearst Networks we wrześniu 2024 roku. Wcześniej jej udziałowcami byli: Hearst Corporation (42,5 proc.), w The Walt Disney Company (42,5 proc.) i NBC Universal (15 proc.). A+E Global Media dalej działa m.in. na rynku amerykańskim. Hearst Communications i The Walt Disney Company mają w niej po 50 proc. udziałów.
W 2018 roku w związku z kupieniem przez The Walt Disney Company 20Th Century Fox (ówczesnego właściciela kanałów Fox, Fox Comedy, National Geographic, National Geographic Wild, National Geographic People) Komisja Europejska zobowiązała koncern do sprzedaży udziałów w europejskich stacjach A+E, m.in. History. Obecnie udziałowcami europejskich kanałów są Hearst Networks UK i Sky Group.
W Polsce poza History, w portfolio firmy są History 2, Crime+Investigation Polsat, a także katalogi wideo na żądanie History Play i Crime + Investigation Play. W Hiszpanii nadawany jest także kanał Cosmo, a w Wielkiej Brytanii Blaze, a także stacje FAST Deal Masters, Inside Crime, History Hunters, Mystery TV i World War TV. W przeszłości koncern oferował też nad Wisłą kanał Lifetime. Zakończył nadawanie w 2022 roku.
Z danych Nielsena wynika, że w I kwartale 2025 roku kanał History miał w grupie 4+ 0,31 proc. udziału w rynku (rok temu 0,29 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 udział stacji wyniósł 0,32 proc. (przed rokiem 0,27 proc.).
 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                                                                                                 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”     Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?     Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?     Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu      Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
                Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku     
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Nadawca History bez dyrektora ds. treści i marek. Są też awanse