adidas wzmacnia inkluzywność dzięki pierwszej w historii kolekcji strojów kąpielowych z pełnym zakryciem (wideo)
Agencja Havas na Bliskim Wschodzie połączyła siły z marką adidas, aby rozpocząć kampanię "Beyond the Surface", świętującą moc wody i jej zdolność do zaakceptowania każdego sportowca. Adidas prezentuje jednocześnie nową kolekcję strojów kąpielowych.

Marka adidas chce oferować szerszy wybór odzieży technicznej dla sportowców na całym świecie. Właśnie zaprezentowała swoją pierwszą kolekcję strojów kąpielowych z pełnym zakryciem.
Asortyment ma na celu zaspokojenie potrzeb tych, którzy uważają, że ta kategoria oferuje ograniczony wybór, jeśli chodzi o stroje kąpielowe. Nowe stroje są promowane– poprzez zaangażowanie społeczności i spostrzeżenia z całego świata – przez tych, którzy wyrazili potrzebę pełnego zakrycia ze względów kulturowych, lub po prostu poszukujących większego wyboru poprzez szerszą gamę odzieży technicznej, która odpowiada ich potrzebom w wodzie.
Ankieta YouGov zlecona przez adidas w 2021 r. pokazuje, że tylko 12 proc. kobiet czuje się całkowicie komfortowo w strojach kąpielowych na publicznej plaży lub basenie. Wstyd ciała i brak prywatności to dwa główne powody, dla których kobiety nie czują się komfortowo w strojach kąpielowych.
Ponadto 59 proc. kobiet w wieku 18-42 lat w Zjednoczonych Emiratach Arabskich zgadza się, że „media tworzą nieosiągalny wizerunek ciała dla pływaczek”. Co więcej, tylko jedna czwarta ankietowanych kobiet oceniła dostępność skromnych strojów kąpielowych w różnych rozmiarach jako doskonałą.
Sybille Baumann, starszy menedżer ds. produktu adidas Swimwear, powiedziała: - W adidas wierzymy, że nikomu nie należy uniemożliwiać czerpania korzyści z przebywania w wodzie i wokół niej. Nieustannie poszukujemy sposobów na urozmaicenie naszej oferty produktów dla wszystkich kobiet, a nasza kolekcja strojów kąpielowych z pełnym zakryciem jest zakorzeniona w tej mentalności.
Modele wybranych strojów kąpielowych wyposażone są w zatrzaski - umieszczone wewnątrz topu na wysokości bioder oraz na zewnętrznej stronie materiału na nogawkach - łączące i oferujące regulację dopasowania, zapobiegającą niepotrzebnemu przemieszczaniu się materiału w wodzie i poza nią. Posiadają również otwory na kciuki w rękawach dla optymalnego dopasowania. Ponadto kolekcję uzupełniają podkoszulki z rękawami i hidżab do pływania, który ma specjalnie wykonaną, regulowaną wewnętrzną czapkę, która zapewnia idealne dopasowanie i zapobiega zsuwaniu się podczas pływania.
Seria przeszła szczegółowy proces testów z grupami konsumentów w wielu regionach, aby znaleźć idealną równowagę między dopasowaniem, funkcjami, wydajnością i zasięgiem, zapewniając maksymalny komfort pływakowi. W ramach zaangażowania firmy adidas w bardziej zrównoważony design, wszystkie stroje są wykonane z odpornego na chlor materiału z regenerowaną przędzą Econyl.
Nowa kampania marki "Beyond the Surface", będąca częścią Watch Us Move – szerszej inicjatywy firmy adidas mającej na celu stworzenie większej przestrzeni dla kobiet w sporcie – celebruje moc wody i jej zdolność do przeciwstawiania się ograniczeniom, przynoszenia odnowy i bezwarunkowego akceptowania wszystkich.
Na czele nowej kampanii stoi artystka słowa mówionego i aktywistka na rzecz inkluzywności sportowej, Asma Elbadawi, która stworzyła specjalnie na zamówienie wiersz, aby uczcić swój związek z wodą i zaufanie, jakie może ona wzbudzić we wszystkich kobietach.
Dołącz do dyskusji: adidas wzmacnia inkluzywność dzięki pierwszej w historii kolekcji strojów kąpielowych z pełnym zakryciem (wideo)