Agora najmocniej urosła w kinach. Mniej z druku i „Gazety Wyborczej”, rekordowa EBITDA
W czwartym kwartale 2024 roku przychody grupy Agory zwiększyły się o prawie 5 proc., głównie dzięki wzrostowi w kinach Helios o ponad jedną piątą. Zmalały natomiast wpływy z drukarni i „Gazety Wyborczej”. Firma w całym ub.r. osiągnęła rekordowy w swojej historii zysk EBITDA, natomiast zyskowność netto osłabiły m.in. niekorzystne dla niej zmiany kursów walut.

Grupa kapitałowa Agora w czwartym kwartale 2024 roku wypracowała 446 mln zł przychodów sprzedażowych, o 4,6 proc. więcej niż przed rokiem. Najmocniej przyczyniły się do tego kina Helios, w których wpływy z biletów poszły w górę r/r o 19,9 proc. do 81,9 proc., a z przekąsek i napojów – o 25,7 proc. do 47,4 mln zł.
Ponad połowę przychodów firma wypracowuje z usług reklamowych. Kwartalne wpływy w tym zakresie zwiększyły się r/r o 2,4 proc. do 235,4 mln zł, z czego w segmencie radiowym (obejmującym też przejętą w ostatnich latach Grupę Eurozet) – o 1,5 proc. do 103,4 mln zł, a w outdoorowym (Grupa AMS) – o 6,3 proc. do 59,4 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Agora chce motywować menedżerów. W puli akcje za miliony zł
– Nasza sieć kin Helios w 2024 roku ostatecznie pożegnała pandemiczny kryzys, odbudowując frekwencję i spłacając zobowiązania zaciągnięte na czas lockdownu. Dziś tamte wyzwania to już przeszłość, a przyszłość rynku kinowego rysuje się optymistycznie. Z kolei AMS w reklamie zewnętrznej trafnie postawił na cyfryzację nośników (DOOH), które według długoterminowych prognoz dla branży mediowej mają największy potencjał wzrostu – stwierdził prezes Agory Bartosz Hojka w liście do akcjonariuszy.
Mały wzrost reklamy radiowej, koszty w dół
Kwotowo najmocniej zmalały natomiast przychody ze sprzedaży wydawnictw (czyli przede wszystkim „Gazety Wyborczej”) – o 7,4 proc. do 36,5 mln zł. Natomiast wpływy z dystrybucji i produkcji filmów (zajmuje się tym Grupa Nextfilm) poszły w dół o 22,3 proc. do 12,9 mln zł, a w obszarze określonym jako pozostały – o 7 proc. do 31,9 mln zł (sprzedaż usług poligraficznych poszła w dół z 9,1 do 5,4 mln zł).
Grupa Agora w ryzach trzymała koszty operacyjne, które w czwartym kwartale ub.r. zmniejszyły się r/r o 1,6 proc. do 386,3 mln zł, m.in. dzięki skurczeniu się odpisów aktualizujących z 7,5 do 0,4 mln zł.
W efekcie kwartalny zysk EBITDA podskoczył z 82,9 do 104,8 mln zł (a marża EBITDA – z 19,5 do 23,5 proc.), zaś zysk operacyjny – z 33,6 do 59,7 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Agora chce przenieść muzykę do spółki filmowej
Pozostałe wyniki rentowności obniżyły przede wszystkim skurczenie się przychodów z różnic kursów walutowych z 29,9 do 0,8 mln zł i spadek wyniku z aktualizacji wyceny put z 7 mln zł do -14,6 mln zł. Na plus zadziałało natomiast 8,8 mln zł zysku netto z działalności zaniechanej (w październiku ub.r. Agora sprzedała spółkę Step Inside), wobec 0,9 mln zł rok wcześniej, a także zmniejszenie się kwoty zapłaconego podatku dochodowego z 15,1 do 0,6 mln zł.
Firma zarobiła na czysto 42,2 mln zł. Przed rokiem było to 50,9 mln.
– Dzisiejszy kształt Grupy Agora to efekt prowadzonych przez lata udanych akwizycji, z czego ostatnia – Eurozet – została sfinalizowana w ubiegłym roku. Dzięki przejęciu 100 proc. udziałów w tej spółce segment radiowy jest dziś naszym największym biznesem mediowym, przed którym otwierają się perspektywy korzystnych synergii oraz pozytywnego wpływu na rentowność całej Grupy – zauważył Bartosz Hojka.

W całym 2024 roku grupa Agora osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 7,2 proc. do 1,48 mld zł. Wpływy z reklam zwiększyły się o 8,4 proc. do 762,8 mln zł, z biletów w kinach Helios – o 5,1 proc. do 256,4 proc., a z produkcji i dystrybucji filmów – o 65,4 proc. do 48,8 mln zł.
Przy wzroście kosztów operacyjnych o 4,6 proc. do 1,4 mld zł całoroczny zysk EBITDA firmy poszedł w górę z 217,9 do 257,1 mln zł, a zysk operacyjny – z 44 do 82,1 mln zł. Natomiast z przyczyn podobnym jak w samym czwartym kwartale zysk netto zmalał z 85 do 26,4 mln zł.
– W erze ogólnej niepewności i poważnych turbulencji w branży mediów Grupa Agora rośnie i ma solidne perspektywy dalszego wzrostu. Po raz drugi z rzędu rekordowe w historii firmy przychody (1,48 mld zł) i EBITDA (257 mln zł) pozwalają nam uznać miniony rok za udany i śmiało spoglądać w przyszłość – podkreślił Bartosz Hojka.
– Tak też patrzymy na 2025 rok, w którym będziemy kontynuować realizację przyjętych niespełna dwa lata temu kierunków strategicznych, koncentrując się na wzmacnianiu współpracy między biznesami i wykorzystywaniu synergii – szczególnie pomiędzy naszymi największymi cyfrowymi mediami – Wyborczą i Gazeta.pl – zapowiada.
Dołącz do dyskusji: Agora najmocniej urosła w kinach. Mniej z druku i „Gazety Wyborczej”, rekordowa EBITDA
Kobieto, załatw sobie przepustkę na 12 kwietnia i szykuj się na marsz zombie