Amazon może pracować nad aplikacją konkurencyjną dla Clubhouse
Amazon pracuje nad nową aplikacją społecznościową w formacie audio, która ma stanowić konkurencję dla Clubhouse. Oprogramowanie ma umożliwić użytkownikom prowadzenie własnego programu radiowego - podał portal The Verge.
Nowa usługa Amazon o roboczej nazwie “Project Mic” ma początkowo trafić na rynek amerykański uwzględniając możliwość ekspansji na resztę globalnego rynku. Nie jest jednak jasne kiedy aplikacja ujrzy światło dzienne.
"Project Mic"
Z informacji uzyskanych przez portal The Verge można wywnioskować, że nowa usługa amerykańskiego koncernu umożliwi użytkownikom korzystanie z utworów audio przy wykorzystaniu biblioteki Amazon Music. Wiele wskazuje na to, że firma chce umożliwić konsumentom prowadzenie własnych audycji radiowych.
Nie jest to jednak jedyne zastosowanie Projektu Mic, a jedynie namiastka, wszak aplikacja ma bezpośrednio konkurować z Clubhousem. Ponoć Amazon zamierza zapraszać celebrytów i wpływowe osoby do współpracy przy projekcie. Mieliby oni prowadzić własne programy w formacie na żywo.
Oprócz wymienionej wcześniej usługi Amazon Music, nowa aplikacja ma być również kompatybilna z Audible, Twitchem i Alexą. Bezpośrednie komendy wystosowane do Alexy mają umożliwić użytkownikom wyszukiwanie konkretnych treści, chociażby podczas jazdy samochodem. Zaznaczono również, że Amazon zadba o dostosowanie i zoptymalizowanie komend, by były intuicyjne i sprzyjały użytkowaniu w zróżnicowanych warunkach.
Portal The Verge, który miał już okazję przyjrzeć się bliżej tajemniczemu projektowi Amazona, wymienił listę tematyczną, według której będą segregowane programy, są to m.in.: popkultura, NBA czy wyróżnieni twórcy. Użytkownicy otrzymają również możliwość wyszukiwania konkretnych treści na podstawie fraz, nazwy lub utworów muzycznych.
Należy pamiętać, że nie są to pierwsze doniesienia o nowej usłudze Amazona. Już w sierpniu tego roku portal Axios informował, że amerykański koncern pracuje nad stworzeniem aplikacji konkurencyjnej dla Clubhouse. Wtedy też zauważono, że firma rozpoczęła współpracę z artystami i wytwórniami. Wygląda więc na to, że prace zdecydowanie przyspieszyły i firma już zaczyna przygotowywać treści, którymi będzie mogła zapełnić usługę podczas premiery. Ponoć oprócz muzyki przygotowywane są już również inne rodzaje treści związanych m.in. z popkulturą, komedią i sportem.
Pomysł stworzenia aplikacji przypominającej pod niektórymi względami tradycyjne radio nie jest nowatorski, w podobnym kierunku poszły już takie firmy jak Apple, Spotify, Sonos, Facebook, Twitter, Discord czy Clubhouse. Amazon ma jednak silnie ugruntowaną pozycję na wielu segmentach rynku, co może pomóc w szybkim rozwoju usługi. Mówi się również o tym, że w połączeniu z Alexą oraz urządzeniem Echo, Amazon stworzy idealny ekosystem dla reklamodawców mogących dostosować reklamy do konkretnych użytkowników.
Amazon Prime już w Polsce
Do Polski właśnie dotarła pełna usługa Amazon Prime w promocyjnej cenie 49 zł za rok subskrypcji. Amerykańska firma umożliwia również korzystanie z miesięcznego abonamentu w cenie 10,99 zł oraz darmowego okresu próbnego na 30 dni. Usługa Amazon Prime jest w tym momencie prawdopodobnie najbardziej opłacalną formą subskrypcji w Polsce, wszak daje ona dostęp do biblioteki filmów i seriali (Prime Video), darmowych gier w ramach usługi Prime Gaming oraz nielimitowanych, darmowych dostaw produktów ze sklepu Amazon.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Amazon może pracować nad aplikacją konkurencyjną dla Clubhouse