Spotify zyskuje subskrybentów. Mniej z reklam
Platforma streamingowa Spotify ma już prawie 700 mln użytkowników, z czego 276 mln subskrybentów. Chociaż zyskuje też użytkowników darmowej wersji, to jej przychody reklamowe w zeszłym kwartale zmalały.

Na koniec czerwca 2025 roku ze Spotify przynajmniej raz w miesiącu korzystało 696 mln internautów, o 11 proc. więcej niż przed rokiem (626 mln). Na koniec marca r. platforma miała zaś 678 mln użytkowników.
Liczba subskrybentów rok do roku poszła w górę o 12 proc. do 276 mln, zaś internautów korzystających z darmowej wersji – o 10 proc. do 433 mln. Tylko w zeszłym kwartale platforma zyskała 18 mln użytkowników, z czego 8 mln płacących, podczas gdy spodziewała się wzrostu odpowiednio o 11 i 3 mln.
Najwięcej subskrybentów Spotify w Europie
W największym tempie Spotify rośnie poza Europą i Amerykami. Użytkownicy z Azji, Bliskiego Wschodu, Australii i regionu Pacyfiku w zeszłym kwartale stanowili już 36 proc. łącznej liczby korzystających z platformy. Trzy lata wcześniej było to 24 proc.
W tym czasie udział użytkowników z Europy zmalał z 32 do 26 proc., a tych z Ameryki Północnej (czyli USA i Kanady) – z 22 do 17 proc.

Za to wśród subskrybentów ci z Ameryki Północnej i Europy też mają coraz niższy udział, ale nadal stanowią zdecydowanie ponad połowę. Wynik tych z USA i Kanady rok do roku zmalał z 27 do 25 proc., a tych z Europy – z 38 do 37 proc.

Spadły wpływy z reklam, zysk mocno w górę
W minionym kwartale przychody Spotify poszły w górę r/r o 10 proc. do 4,19 mld euro. Bez uwzględnienia zmian kursów walutowych dynamika wyniosła 15 proc.
To efekt rosnącej bazy subskrybentów: wpływy od nich wzrosły r/r o 12 proc. do 3,74 mld euro. Natomiast przychody reklamowe zmalały o 1 proc. do 453 mln (przy czym bez zmian kursów walut nastąpił wzrost o 5 proc.).
Spotify znacząco zwiększyło zyskowność: na poziomie operacyjnym marża poszła w górę r/r z równych 7 do 9,7 proc., zaś zysk – z 266 do 406 mln euro. Firma wskazała w sprawozdaniu, że jej przychody z subskrypcji rosną mocniej od kosztów licencji do muzyki i audiobooków.
Główne wyniki finansowe i tak okazały się nieco niższe od prognozy: Spotify spodziewało się 4,3 mld euro przychodów i 539 mln euro zysku operacyjnego.
W trzecim kwartale br. firma liczy na pozyskanie netto 14 mln użytkowników (z czego 5 mln subskrybentów) oraz wypracowanie 4,2 mld euro wpływów, 31,1 proc. marży brutto i 485 mln euro zysku operacyjnego.

Inwestorzy chcą więcej od Spotify
Dla inwestorów giełdowych to za mało. Na wtorkowej sesji, już po publikacji wyników z drugiego kwartału i prognozy na trzeci, akcje Spotify staniały o 11,55 proc.
W handlu posesyjnym kurs był na minimalnym plusie, chociaż firma inwestycyjna Guggenheim Partners poinformowała o obniżeniu ceny docelowej (czyli takiej, która ma zostać osiągnięta w ciągu 12 miesięcy) dla akcji Spotify z 840 do 800 dolarów. Podtrzymała jednocześnie rekomendację „kupuj” dla walorów firmy.
Mimo wtorkowej przeceny kurs Spotify przez minione 12 miesięcy urósł o 91,5 proc., a w ciągu trzech lat – o 449 proc.

Dołącz do dyskusji: Spotify zyskuje subskrybentów. Mniej z reklam