Spotify zyskuje subskrybentów. Mniej z reklam
Platforma streamingowa Spotify ma już prawie 700 mln użytkowników, z czego 276 mln subskrybentów. Chociaż zyskuje też użytkowników darmowej wersji, to jej przychody reklamowe w zeszłym kwartale zmalały.
 
                                Na koniec czerwca 2025 roku ze Spotify przynajmniej raz w miesiącu korzystało 696 mln internautów, o 11 proc. więcej niż przed rokiem (626 mln). Na koniec marca r. platforma miała zaś 678 mln użytkowników.
Liczba subskrybentów rok do roku poszła w górę o 12 proc. do 276 mln, zaś internautów korzystających z darmowej wersji – o 10 proc. do 433 mln. Tylko w zeszłym kwartale platforma zyskała 18 mln użytkowników, z czego 8 mln płacących, podczas gdy spodziewała się wzrostu odpowiednio o 11 i 3 mln.
Najwięcej subskrybentów Spotify w Europie
W największym tempie Spotify rośnie poza Europą i Amerykami. Użytkownicy z Azji, Bliskiego Wschodu, Australii i regionu Pacyfiku w zeszłym kwartale stanowili już 36 proc. łącznej liczby korzystających z platformy. Trzy lata wcześniej było to 24 proc.
W tym czasie udział użytkowników z Europy zmalał z 32 do 26 proc., a tych z Ameryki Północnej (czyli USA i Kanady) – z 22 do 17 proc.

Za to wśród subskrybentów ci z Ameryki Północnej i Europy też mają coraz niższy udział, ale nadal stanowią zdecydowanie ponad połowę. Wynik tych z USA i Kanady rok do roku zmalał z 27 do 25 proc., a tych z Europy – z 38 do 37 proc.

Spadły wpływy z reklam, zysk mocno w górę
W minionym kwartale przychody Spotify poszły w górę r/r o 10 proc. do 4,19 mld euro. Bez uwzględnienia zmian kursów walutowych dynamika wyniosła 15 proc.
To efekt rosnącej bazy subskrybentów: wpływy od nich wzrosły r/r o 12 proc. do 3,74 mld euro. Natomiast przychody reklamowe zmalały o 1 proc. do 453 mln (przy czym bez zmian kursów walut nastąpił wzrost o 5 proc.).
Spotify znacząco zwiększyło zyskowność: na poziomie operacyjnym marża poszła w górę r/r z równych 7 do 9,7 proc., zaś zysk – z 266 do 406 mln euro. Firma wskazała w sprawozdaniu, że jej przychody z subskrypcji rosną mocniej od kosztów licencji do muzyki i audiobooków.
Główne wyniki finansowe i tak okazały się nieco niższe od prognozy: Spotify spodziewało się 4,3 mld euro przychodów i 539 mln euro zysku operacyjnego.
W trzecim kwartale br. firma liczy na pozyskanie netto 14 mln użytkowników (z czego 5 mln subskrybentów) oraz wypracowanie 4,2 mld euro wpływów, 31,1 proc. marży brutto i 485 mln euro zysku operacyjnego.

Inwestorzy chcą więcej od Spotify
Dla inwestorów giełdowych to za mało. Na wtorkowej sesji, już po publikacji wyników z drugiego kwartału i prognozy na trzeci, akcje Spotify staniały o 11,55 proc.
W handlu posesyjnym kurs był na minimalnym plusie, chociaż firma inwestycyjna Guggenheim Partners poinformowała o obniżeniu ceny docelowej (czyli takiej, która ma zostać osiągnięta w ciągu 12 miesięcy) dla akcji Spotify z 840 do 800 dolarów. Podtrzymała jednocześnie rekomendację „kupuj” dla walorów firmy.
Mimo wtorkowej przeceny kurs Spotify przez minione 12 miesięcy urósł o 91,5 proc., a w ciągu trzech lat – o 449 proc.

 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                                                                                                 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                        Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”         Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                        Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?         Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                        Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?         Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                        Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu          
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Spotify zyskuje subskrybentów. Mniej z reklam