Rośnie oglądalność kanału Antena HD. „Ciekawa alternatywa dla dojrzałego widza”
Nowy kanał Antena HD w ciągu ponad dwóch pierwszych lat nadawania ogląda średnio 20 tys. widzów, co daje stacji 0,34 proc. udziału w rynku. Stacja notuje wyraźny wzrost oglądalności w tym roku. - Po zeszłorocznych perturbacjach związanych z refarmingiem udało nam się wybić aż o 55 proc. w naszej grupie rozliczeniowej - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Karol Warda, dyrektor kanałów telewizyjnych oraz produkcji w MWE Networks.
Antena HD jest stacją Grupy MWE Networks, która rozpoczeła nadawanie w sobotę, 1 maja 2021 roku. Kanał powstał w wyniku konkursu na zagospodarowanie wygasłej koncesji stacji ATM Rozrywka. Dzięki otrzymanej koncesji na nadawanie na MUX-1 stacja ma ogólnopolski zasięg. Kanał początkowo miał się nazywać Silver TV, ale ze względu na spór z Beatą Borucką - która uruchomiła telewizję internetową - również jako „Silver TV” - nazwa kanału została zmieniona.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia minutowa widownia Antena HD od startu do 12 czerwca 2023 roku wyniosła 19,9 tys. osób. Przełożyło się to na 0,34 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,30 proc. w grupie 16-49, 0,35 proc. w grupie od 16 do 59 lat oraz 0,35 proc. w grupie od 7 do 74 lat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Wzrost oglądalności w 2023 roku
W okresie od 1 maja do 31 grudnia 2021 roku stację oglądało średnio 18,9 tys. widzów (0,32 proc. udziału w 4+). W całym 2022 roku było to 18,6 tys. (0,31 proc. udziału), a w 2023 roku (do 12 czerwca) - 24 tys. (0,42 proc.).
Spośród poszczególnych dni stacja Antena HD najchętniej oglądana była 3 maja br. Kanał w ujęciu całodobowym śledziło wówczas 42,2 tys. osób w 4+ (0,54 proc. udziału w 4+).
- Po zeszłorocznych perturbacjach związanych z refarmingiem udało nam się wybić aż o 55 proc. w naszej grupie rozliczeniowej. Doskonale sparametryzowane pasma oraz inwestycja w evergreeny, to połowa sukcesu. Drugą połową sukcesu jest zlokalizowanie wymagającego widza. Wyniki badań jasno wskazują, że jesteśmy niezwykle ciekawą alternatywą a oferta programowa robi wrażenie - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Karol Warda, dyrektor kanałów telewizyjnych oraz produkcji w spółce Michała Winnickiego MWE Networks. - Pokazujemy filmy i seriale nawet z 2022 roku - jest to zarówno kino amerykańskie, europejskie jak i azjatyckie, które okazało się strzałem w dziesiątkę, przede wszystkim dla widzów DVBT, bo to oni odpowiadają w 70 proc. za nasz udział w rynku - dodaje.

Spośród poszczególnych miesięcy najwyższe wyniki w badanym okresie Antena HD miała w czerwcu br. (do 12.06), kiedy stację śledziło 26 tys. widzów (0,51 proc.).

Z analizy danych dzień po dniu wynika, że najwyższy rynkowy udział kanał Antena HD miał 8 czerwca br. Tego dnia SHR% stacji w grupie 4+ wyniósł 0,85 proc.

Film „Czerwony skorpion” hitem
Wśród 10 najchętniej oglądanych pojedynczych pozycji programowych w okresie od 1 maja 2021 roku do 12 czerwca 2022 roku najwięcej widzów zgromadził film „Czerwony skorpion”, który 1 stycznia br. śledziło 162 tys. widzów (1,13 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął polski kultowy film „C.K. Dezerterzy” z 6 stycznia ub.r. (160 tys. widzów; 1,21 proc. udziału), a trzecia była produkcja „Potop” z 1 stycznia ub.r. (141 tys.; 1,15 proc.).
Antena HD to filmowo-rozrywkowy kanał z licznymi elementami lifestylowymi i edukacyjnymi skierowany jest dla osób w wieku 50 i więcej lat. Za sprzedaż reklam nowej stacji odpowiada Biuro Reklamy Telewizji Polskiej.
Newsletter




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Rośnie oglądalność kanału Antena HD. „Ciekawa alternatywa dla dojrzałego widza”