AT&T wciąż najcenniejszą marką telekomunikacyjną na świecie
Marka AT&T utrzymała pozycję lidera w kategorii dostawców usług telekomunikacyjnych w siódmej dorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek na świecie BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP.
W tegorocznym rankingu marka AT&T straciła 1%, osiągając wartość wynoszącą 68,9 mld USD. Mimo tego spadku amerykański gigant telekomunikacyjny poradził sobie lepiej niż cały sektor, który odnotował spadek o 7%. Z wyjątkiem trzech graczy spadła wartość wszystkich spółek telekomunikacyjnych.
Największym wygranym okazał się Verizon, który wyprzedził zarówno prowadzącą obecnie ekspansję poza swoim krajem macierzystym markę China Mobile (nr 3 z wartością 47 mld USD), jak i Vodafone (nr 4, wartość 43 mld USD), osiągając wzrost o 15% przy wartości marki 49,2 mld USD. Verizon zyskał głównie dzięki temu, że był drugim operatorem w USA oferującym iPhone’a (po zakończeniu umowy Apple z AT&T na wyłączność dystrybucji tych urządzeń). Zawarł również umowę partnerską z firmą Vodafone w celu obsługiwania klientów z segmentu przedsiębiorstw międzynarodowych.
>>> Apple najcenniejszą marką świata. IBM przed Google, Facebook liderem wzrostu
Japońskiemu NTTDoCoMo udało się zwiększyć wartość marki o 3% (16 mld USD) i zająć miejsce 7. Natomiast indyjski Airtel, który z powodzeniem podbija rynek afrykański i jest na dobrej drodze, aby dobrze wykorzystać wzrost gospodarczy obserwowany w krajach Afryki Subsaharyjskiej, zadebiutował w rankingu na miejscu 9. z wartością marki 11,5 mld USD.
>>> Louis Vuitton wciąż najcenniejszą marką luksusową świata
| BRANDZ TOP 100 2012 – TELEKOMUNIKACJA | ||||
| Pozycja w sektorze | Pozycja w całym rankingu | Marka | Wartość w mln USD | Zmiana wartości marki w stosunku do 2011 r. |
| 1 | 8 | AT&T | 68 870 | -1% |
| 2 | 9 | Verizon | 49 151 | 15% |
| 3 | 10 | China Mobile | 47 041 | -18% |
| 4 | 12 | Vodafone | 43 033 | -1% |
| 5 | 20 | Deutsche Telekom | 26 837 | -10% |
| 6 | 41 | Movistar | 17 113 | -37% |
| 7 | 47 | NTT DoCoMo | 15 981 | 3% |
| 8 | 50 | Orange | 15 351 | -13% |
| 9 | 71 | Airtel (new) | 11 531 | n/a |
| 10 | 84 | Telecom Italia | 9 572 | -18% |
>>> Walmart najcenniejszą marką w handlu detalicznym na świecie
„Branża telefonii komórkowej była w pewnym stopniu chroniona przed recesją, gdyż telefonia komórkowa, to jedna z niewielu dziedzin, w których konsumenci niechętnie godzą się na ograniczenia lub rezygnację z usług. Przyszłość może jednak rysować się mniej różowo, gdyż zmiana operatora będzie coraz łatwiejsza. W tym wyścigu wygrywać będą te sieci telekomunikacyjne, które będą upraszczać złożone taryfy i na nowo przyjrzą się temu, co oferują swoim klientom (tzw. doświadczenie konsumenckie). Jak dotąd nikt tego jeszcze w pełni nie dokonał." - stwierdził Peter Walshe, global brand director w Millward Brown.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 

Dołącz do dyskusji: AT&T wciąż najcenniejszą marką telekomunikacyjną na świecie