BMW najcenniejszą marką samochodową na świecie (wideo)
Dzięki rosnącej na całym świecie sprzedaży samochodów marka BMW wyprzedziła Toyotę i zajęła pozycję lidera w kategorii motoryzacyjnej w siódmej dorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP.
Pomimo spadków w całym sektorze motoryzacyjnym BMW zanotował wzrost wartości swojej marki o 10% (do 24,6 mld USD) i ponownie wszedł na miejsce nr 1, spychając z niego Toyotę (spadek o 10%, do 21,8 mld USD).
Zmiana lidera wynika z dwóch głównych przyczyn. Po pierwsze, BMW wygenerował rekordowe obroty dzięki wprowadzeniu nowych modeli i sprzedaży 1,4 mln pojazdów, co przełożyło się na 12-proc. wzrost. Z kolei Toyota – podobnie jak wiele spółek japońskich – musiała walczyć z problemami łańcucha dostaw po trzęsieniu ziemi, tsunami i katastrofie elektrowni jądrowej w Japonii.
>>> Apple najcenniejszą marką świata. IBM przed Google, Facebook liderem wzrostu
W pierwszej dziesiątce marek motoryzacyjnych jako pierwsza koreańska marka znalazł się Hyundai, z wartością 3,6 mld USD. Hyundai skorzystał na wzroście popytu ze strony wymagających klientów, którzy – stając w obliczu poważnego wydatku trudnych finansowo w czasach - poszukują jakości i stylu, jednocześnie starając się unikać wysokich cen, które trzeba zwykle zapłacić za bardziej prestiżowe modele.
Ogólnie rzecz biorąc, cały sektor motoryzacyjny nie wypadł najlepiej w tegorocznym rankingu BrandZ Top 100 - jego łączna wartość spadła o 7%.
>>> Louis Vuitton wciąż najcenniejszą marką luksusową świata

>>> Walmart najcenniejszą marką w handlu detalicznym na świecie
„Dalszy spadek łącznej wartości marek wskazuje, że sektor motoryzacyjny nie całkiem jeszcze doszedł do siebie, nawet jeśli wskaźniki finansowe napływające z USA wydają się wskazywać na poprawę wyników. Branża motoryzacyjna staje także w obliczu przyszłych wyzwań demograficznych. Wskutek rosnącej urbanizacji ludzie będą w mniejszym stopniu korzystać z samochodów, a zwrócą się raczej w stronę transportu publicznego lub będą wykorzystywać rozwiązania w stylu car sharing, żeby zmniejszyć ruch uliczny i zanieczyszczenia powietrza. Ponadto z punktu widzenia młodzieży korzystającej z sieci społecznościowych samochody stają się mniej konieczne do utrzymywania kontaktu ze znajomymi. W tej grupie samochód nie określa statusu osobistego w takim samym stopniu, jak to było w pokoleniu ich rodziców. Z kolei komputery czy urządzenia mobilne są znacznie bardziej dostępne cenowo.” - stwierdził Peter Walshe, dyrektor odpowiedzialny za ranking BrandZ Top 100 w Millward Brown.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 

Dołącz do dyskusji: BMW najcenniejszą marką samochodową na świecie (wideo)