Bez „Jaka to melodia?” wpływy Media Corporation zmalały o 79 proc., a wynik netto o 131 tys. zł
Firma Media Corporation, po tym jak w połowie 2018 roku przestała realizować dla Telewizji Polskiej teleturniej „Jaka to melodia?”, w ub.r. zanotowała spadek wpływów o 78,7 proc. do 1,11 mln zł. Spółka produkowała nowy show z Robertem Janowskim „Gra Muzyka”, który jesienią ub.r. pokazywano w TV Puls, oraz ósmy sezon serialu „Blondynka” dla TVP.
Media Corporation przez ponad dwie dekady produkowała „Jaka to melodia?” dla Telewizji Polskiej. Współpracę zakończono w połowie ub.r., ponieważ Robert Janowski nie chciał zgodzić się na zmiany w formule teleturnieju. W konsekwencji jako gospodarz show zastąpił go Norbi (latem ub.r. przeszedł do „Koła fortuny”, a w „Jaka to melodia?” pojawił się Rafał Brzozowski), a jako producent - ZPR Media.
Mocno przełożyło się to na wyniki finansowe Media Corporation. W 2017 roku firma zanotowała 11,88 mln zł przychodów sprzedażowych, w 2018 roku - 5,19 mln zł, a w ub.r. już tylko 1,11 mln zł. Natomiast wynik netto spółki poszedł w dół z 492,9 tys. zł zysku w 2017 roku do 54,9 tys. zł zysku w 2018 roku i 76,5 tys. zł straty w ub.r.
„Gra Muzyka” zniknęła z TV Puls
W połowie ub.r. Media Corporation zaczęła produkować dla Telewizji Puls nowy teleturniej z Robertem Janowskim „Gra Muzyka”. Show emitowano w soboty o godz. 19:00 od września do listopada, oglądało go średnio 467 tys. widzów (według danych Nielsen Audience Measurement). Na początku br. Telewizja Puls zdecydowała, że w wiosennej ramówce program nie będzie emitowany, Media Corporation zrealizowała dotychczas jego 10 odcinków.
Ponadto firma w ub.r. zakończyła produkcję siódmej serii i realizowała ósmą serię serialu „Blondynka” pokazywanego w TVP1. Ósmy sezon zaczęto emitować 27 grudnia, pierwsze trzy odcinki gromadziły przeciętnie 1,91 mln widzów.
- Zakończenie produkcji siódmej części serialu „Blondynka” oraz jednoczesne rozpoczęcie produkcji ósmej serii tego serialu także ograniczyło możliwości osiągnięcia dodatniego wyniku finansowego. Jednakże produkcja ww. serialu w kolejnych seriach daje firmie możliwości wykorzystania posiadanego sprzętu i osiągnięcia przychodów z jego udostępnienia do tego projektu - stwierdzono w sprawozdaniu Media Corporation.
Koszty 77,5 proc. w dół, rentowność na minusie
W ub.r. wydatki operacyjne Media Corporation wyniosły 1,15 mln zł, po spadku o 77,5 proc. w porównaniu z 2018 rokiem (5,12 mln zł). Najmocniej zmalały koszty usług obcych - z 1,93 mln zł do 172,3 tys. zł.
Nakłady na wynagrodzenia spadły z 2,52 mln zł do 573,6 tys. zł, na amortyzację - ze 108,6 do 70,9 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - z 60,1 do 31,9 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 297,8 do 191,6 tys. zł. Natomiast koszty podatków i opłat poszły w górę z 8,9 do 11,6 mln zł. W firmie na koniec ub.r. pracowały cztery osoby, o jedna mniej niż rok wcześniej.
Wskaźniki rentowności spółki zmalały poniżej zera. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 73 tys. zł zysku do 42,9 tys. zł straty, wynik operacyjny - z 73 tys. zł zysku do 41,3 tys. zł straty, wynik brutto - z 74,4 tys. zł zysku do 43,3 tys. zł straty, a wynik netto - z 54,9 tys. zł zysku do 76,5 tys. zł straty.
- W następnym roku obrotowym zarząd zamierza rozpocząć produkcję nowych programów telewizyjnych na podstawie własnych oraz zewnętrznych formatów oraz rozszerzyć zasięg sprzedaży poza odbiorców telewizyjnych - zapowiedziano w sprawozdaniu Media Corporation.
89,9 proc. udziałów firmy ma jej prezes Józef Węgrzyn, a 10,1 proc. - Małgorzata Daszkiewicz-Węgrzyn.

Ile zarabiają inni producenci filmów i programów tv?
Sprawozdania za ub.r. opublikowało też kilka innych firm producenckich nienotowanych na giełdzie. Tank Production zanotował spadek wpływów o 31 proc. do 8,53 mln zł. Spółce udało się podobnie ograniczyć koszty operacyjne, a jej zysk netto zmalał z 299 do 155,3 tys. zł.
M5 Film zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o 20,3 proc. do 3,58 mln zł oraz zysku netto z 435,1 do 307 tys. zł. Zysk w całości trafi do wspólników firmy.
W przypadku Euromedia TV, producenta teleturnieju „Jeden z dziesięciu” emitowanego w TVP1, przychody zmalały o 0,3 proc. do 3,2 mln zł, a zysk netto zwiększył się z 25,2 do 51,9 tys. zł.
Constantin Entertainment Polska, producent m.in. programów „Kuchenne rewolucje”, „Sędzia Anna Maria Wesołowska”, „Joke Show” i „Nasz nowy dom” oraz seriali „Miłość na zakręcie” i „Ukryta prawda”, osiągnął wzrost przychodów o 53,7 proc. do 48,92 mln zł oraz zysku netto z 4,72 do 6,09 mln zł.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Bez „Jaka to melodia?” wpływy Media Corporation zmalały o 79 proc., a wynik netto o 131 tys. zł