Bonnier Business Polska przejmuje Grupę Bankier.pl
Spółka Bonnier Business Polska, wydawca „Pulsu Biznesu”, kupiła od Grupy Allegro.pl całościowe udziały Grupy Bankier.pl, wydającej kilkanaście serwisów internetowych o tematyce finansowo-prawnej na czele z Bankier.pl.

W wyniku akwizycji Bonnier Business Polska przejmuje całkowitą kontrolę grupą serwisów Grupy Bankier.pl, do której należą takie serwisy jak Bankier.pl, PRnews.pl, Twoja-firma.pl, PIT.pl, VAT.pl, 24.pl i MamBiznes.pl oraz finansowa sieć afiliacyjna SystemPartnerski.pl.
- Przejęcie Bankiera daje szanse, by w krótkim terminie osiągnąć to, do czego zawsze aspirują produkty Bonniera na całym świecie - pozycję lidera w najbardziej rentownych i prestiżowych obszarach. Razem z Bankierem zyskujemy doświadczony zespół menedżerów, dziennikarzy i handlowców oraz świetny i rozpoznawalny brand - tłumaczy to przejęcie Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska.
Nie ujawniono wartości transakcji. Po jej finalizacji Grupa Bankier.pl zostanie włączona w struktury Bonnier Business Polska.
- Po połączeniu sił Bonnier Business Polska i Bankiera powstanie wiodący podmiot na rynku mediów finansowych, zbudowany na dwóch najmocniej rozpoznawalnych markach na rynku - zapowiada Przemysław Barankiewicz, redaktor naczelny PB.pl, kierujący tą transakcją ze strony Bonnier Business Polska. - Bankier zawsze imponował nam zdolnością do generowania ruchu i pozycją lidera wśród internautów-inwestorów - dodaje.
O tym, że Grupa Allegro jest zainteresowana sprzedażą Bankier.pl, spekulowano od dawna. Potencjalnymi nabywcami miała być Grupa Onet, m.in. dlatego że konkurująca z nią o miano lidera wśród polskich wydawców Grupa Wirtualna Polska w grudniu ub.r. przejęła Grupę Money.pl (więcej na ten temat).
Dla Grupy Allegro sprzedaż Bankiera jest elementem strategii zakładającej skupienie się na podstawowej dla niej branży e-commerce. Przypomnijmy, że jesienią ub.r. firma przeprowadziła zwolnienia grupowe, reorganizując swoje działy marketingu, obsługi klienta korporacyjnego IT, finansów i administracji, oraz zapowiedziała koncentrację na segmencie mobilnym (przeczytaj o tym więcej).
Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w październiku br. serwisy z Grupy Bankier.pl zanotowały 1,93 mln użytkowników i 31,8 mln odsłon ogółem. Sam Bankier.pl miał 1,36 mln użytkowników i 27,6 mln odsłon, PIT.pl - 356,4 tys. użytkowników i 1,4 mln odsłon, a VAT.pl - 220,5 tys. użytkowników i 822,4 tys. odsłon (zobacz dane serwisów tematycznych). W połowie ub.r. Bankier.pl został udostępniony w gruntownie zmienionej wersji (więcej o tym).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Bonnier Business Polska przejmuje Grupę Bankier.pl