Producent „Wielkiej wody” i „#BringBackAlice” podwoił wpływy
Kilka dużych produkcji filmowych i serialowych, głównie dla Netfliksa, przyniosło w ub.r. spółce Telemark wzrost przychodów o 84 proc. do 153,47 mln zł i 2,5 mln zł zysku netto. 375 tys. zł trafi do udziałowców jako dywidenda.
Przychody sprzedażowe firmy Telemark w ub.r. skoczyły z 6,48 mln zł do 126,33 mln zł, natomiast wynik ze zmiany stanu produktów (czyli wartość produkcji, które na koniec roku kalendarzowego są w toku) zmalała z 77,11 do 27,13 mln zł.
W ub.r. premiery miało kilka seriali i filmów wyprodukowanych przez Telemark. Najgłośniej było o „Głębokiej wodzie” na Netfliksie, która jesienią ub.r. zdobyła dużą popularność w wielu krajach.
Spółka dla Netfliksa wyprodukowała też serial „Krakowskie potwory” (miał premierę w marcu ub.r.) i film „Noc w przedszkolu” (premiera pod koniec grudnia ub.r.), a dla Warner Bros. Discovery - serial „#BringBackAlice”, który na HBO Max pojawił się w połowie kwietnia br. Ponadto wspólnie z Telewizją Polską zrealizowała „Film dla kosmitów”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Działalność operacyjna Telemarku w ub.r. kosztowała 151,63 mln zł, z czego 112,42 mln zł to wartość sprzedanych produktów. Na usługi obce przeznaczono 31,18 mln zł, na wynagrodzenia - 6,29 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - 856,8 tys. zł.
Pozostałe wpływy operacyjne skurczyły się z 7,4 do 1,26 mln zł, głównie wskutek niższych kwot uzyskanych dotacji.
Wynik sprzedażowy spółki poszedł w górę z 6,28 mln zł straty do 1,83 mln zł zysku, a zysk netto wzrósł z 816,2 tys. do 2,5 mln zł.
Na dywidendę przeznaczono 375 tys. zł, a pozostałe 2,13 mln zł zasili kapitał zapasowy. Udziałowcami firmy są członkowie jej zarządu Anna Kępińska (ma 40 proc. kapitału) i Maciej Kubicki (27 proc.), a także Stanisław Krzemiński (33 proc.).
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Producent „Wielkiej wody” i „#BringBackAlice” podwoił wpływy