Chrome ma 40 proc. globalnego rynku przeglądarek, a w Polsce goni Firefoxa
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w maju br. przekroczył próg 40 proc. udziału w rynku i wyraźnie powiększył przewagę nad konkurencją. Aplikacja Google sporo zyskała także w Polsce, odrabiając część strat do liderującego Firefoxa.
Z danych StatCounter wynika, że w maju Chrome miał w skali globalnej 41,38 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 39,15 proc. w kwietniu.
W tym samym czasie Internet Explorer Microsoftu zanotował spadek z 29,71 proc. do 27,72 proc., a trzeci w rankingu Firefox - z 20,06 proc. do 19,76 proc. rynkowego udziału.
Straciły również uzupełniające pierwszą piątkę przeglądarki Safari firmy Apple (z 8 proc. do 7,96 proc.) i Opera (z 1,01 proc. do 1 proc.).

W Polsce wciąż prowadzi Firefox, ale między kwietniem a majem zanotował on spadek z 44,26 proc. do 43,51 proc. udziału w naszym rynku. Zyskał na tym drugi Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 34,51 proc. do 35,62 proc.
Oprócz Firefoxa stracił także trzeci Internet Explorer (z 12,28 proc. do 11,8 proc.) i zamykająca ranking aplikacja Safari (z 1,85 proc. do 1,83 proc.), a wzrost zanotowała czwarta Opera (z 5,85 proc. do 5,91 proc.).


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu .webp)



Dołącz do dyskusji: Chrome ma 40 proc. globalnego rynku przeglądarek, a w Polsce goni Firefoxa