Biblioteka CNN Originals w Discovery+
Amerykańscy subskrybenci serwisu streamingowego Discovery+ mogą już korzystać z biblioteki CNN Originals. Obejmuje ona blisko 800 programów i filmów dokumentalnych, znanych z anten światowego kanału informacyjnego i związanej z nim stacji HLN.
W skład CNN Originals Hub wchodzą treści CNN Original Series, CNN Films i HLN Original Series. HLN to kanał telewizyjny dostępny w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Ameryce Łacińskiej, Afryce Północnej i w Australii, który zastąpił CNN Headline News w 2007 roku. W ofercie można znaleźć m.in. 12 sezonów kulinarnego cyklu „Anthony Bourdain: miejsca nieznane”, nagrodzony nagrodą Emmy filmy „9/11”, nominowany do Oscara „Polowanie na planetę B.”, biograficzne „Diana” i „Amerykańskie dynastie: Rodzina Kennedych” czy kryminalne cykle „Zemsta”, „Sex & Murder”, znane z kanału HLN.
Warner Bros. Discovery zapewnia, że biblioteka CNN w Discovery+ będzie rozszerzana o kolejne produkcje po ich emisji w linearnych kanałach, dostępnych w amerykańskich sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. Koncern nie zdradza czy treści od CNN pojawiają się także w Discovery+ poza USA. W Polsce serwis wchodzi w skład oferty Playera (biblioteka wchodzi już w skład najtańszego pakietu z reklamami za 8 zł miesięcznie). Za oceanem Discovery+ kosztuje 4,99 dol. miesięcznie z reklamami lub 6,99 dol. bez reklam.
Warner Bros. Discovery porządkuje ofertę streamingową
Z końcem kwietnia po miesiącu zakończył działalność serwis streamingowy CNN+. Korzystało z niego blisko 10 tys. użytkowników dziennie, a uruchomienie platformy pochłonęło około 300 mln dol. Do projektu miał krytycznie podchodzić David Zaslav, były szef Discovery, który po fuzji Warner Media z Discovery kieruje całym koncernem Warner Bros. Discovery.
Wprowadzeniem biblioteki CNN Originals Hub do Discovery+ jest pierwszym krokiem ku integracji usług streamingowych firmy. Latem 2023 roku w USA ma dojść do połączenia platform HBO Max z Discovery+, a na początku 2024 roku nowy serwis ma trafić na pozostałe rynki. Będzie oparty na infrastrukturze technologicznej Discovery+. W związku ze zmianami w strategii streamingowej HBO Max nie będzie już udostępniał wszystkich filmów Warner Bros 45 dni po premierze kinowej. Decyzje w sprawie poszczególnych produkcji będą zapadać indywidualnie. Koncern chce, żeby filmy dłużej zarabiały na siebie w modelu TVOD. Firma zdecydowała też ograniczyć produkcję w Europie na potrzeby HBO Max oraz zrezygnować z filmów „Batgirl” i „Scoob!, na które wydano łącznie 130 mln dol.
Zobacz także: HBO Max i Player znikną? „Proste działania mogą prowadzić do katastrofy”
Pod koniec II kwartału HBO Max i Discovery+ miały wspólnie 92,1 mln subskrybentów. W USA i Kanadzie ich liczba spadła o 300 tys., ale na pozostałych rynkach wzrosła o 2 mln do 39,1 mln. Prawie 80 mln subskrybentów to użytkownicy HBO Max. Koncern chce dzięki nowej platformie w 2025 roku na całym świecie posiadać 130 mln subskrybentów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Biblioteka CNN Originals w Discovery+