„Minecraft: Film” pomógł właścicielowi TVN. W telewizji spadki
W zeszłym kwartale Warner Bros. Discovery przy minimalnym wzroście przychodów mocno poprawił rentowność, mimo dalszych spadków w segmencie telewizyjnym obejmującym m.in. grupę TVN. Koncernowi pomogły sukcesy kinowe produkcji takich jak „Minecraft: Film” oraz wzrosty w pionie streamingowym.

Segment telewizji linearnej Warner Bros. Discovery, choć systematycznie maleje, nadal jest największym w strukturze koncernu pod względem przychodów. W drugim kwartale 2025 roku wypracował ich 4,8 mld dolarów, o 9 proc. mniej niż przed rokiem.
Znacząco zmalały dwa główne źródła przychodów: te z dystrybucji stacji o 7 proc. do 2,48 mld dolarów, a z reklam – o 12 proc. do 1,95 mld. W USA liczba abonentów pakietów, w których są kanały firmy, poszła w dół o 9 proc., zaś średnie stawki w umowach z operatorami wzrosły o 2 proc. W przypadku wpływów reklamowych spadek w USA wyniósł aż 23 proc., z czego 2 proc. wynika ze zniknięcia z oferty stacji transmisji z rozgrywek koszykarskich NCAA i finałów ligi hokejowej NHL.
Natomiast wpływy ze sprzedaży treści zmalały o 4 proc. do 287 mln dolarów, bo wygasła część umów.
Telewizja mniej zyskowna
Koszty uzyskania przychodów (bez tych dotyczących utraty wartości i amortyzacji) zwiększyły się o 2 proc. do 2,59 mld dolarów (głównie wskutek wyższych wydatków na prawa sportowe w USA), zaś wydatki sprzedażowe, ogólne i administracyjne ograniczono o 6 proc. do 699 mln.
W konsekwencji skorygowany zysk EBITDA segmentu poszedł w dół z 2 do 1,51 mld dolarów.

Hity kinowe dały zarobić
W odwrotnym kierunku zmieniły się wyniki pionu Warner Bros. Discovery obejmującego wytwórnie kinowe i firmy produkujące gry wideo. Tam przychody podskoczyły rok do roku o 55 proc. do 3,8 mld dolarów, z czego te z treści – o 61 proc. do 3,59 mld.
Wpływy od nadawców telewizyjnych (nie podano, ile wyniosły kwotowo) poszybowały o 115 proc., bo przedłużono w szerszym zakresie część umów licencyjnych. Przychody z kin zwiększyły się o 38 proc. (dzięki sukcesom frekwencyjnym tytułów takich jak „Minecraft: Film”, „Oszukać przeznaczenie: Więzy krwi” i „Grzesznicy”), za to w obszarze gier wideo nastąpił spadek o 14 proc., bo w zeszłym kwartale nie było dużych premier.
Przy znacznie niższej dynamice kosztów pion osiągnął 863 mln dolarów skorygowanego zysku EBITDA, wobec 210 mln rok wcześniej.

Więcej subskrybentów platform streamingowych
W górę poszły też wyniki segmentu streamingowego. Przychody zwiększyły się rok do roku o 10 proc. do 2,69 mld dolarów, z czego te od subskrybentów i operatorów – o 9 proc. do 2,41 mld, a te z reklam – o 18 proc. do 282 mln.
Z platform streamingowych Warner Bros. Discovery, na czele z HBO Max (przez ostatnie lata działającym jako Max), na koniec czerwca br. korzystało 125,7 mln subskrybentów, wobec 122,3 mln kwartał wcześniej i 103,3 mln przed rokiem.
W ciągu zeszłego kwartału liczba klientów w USA i Kanadzie zwiększyła się tylko o 0,2 mln, zaś na pozostałych rynkach – o 3,3 mln. Ta ostatnia statystyka wynika z dalszej części globalnej ekspansji HBO Max.
Równocześnie średni przychód przypadający na subskrybenta zmalał r/r z równych 8 do 7,14 dolarów, z czego w USA i Kanadzie – z 12,08 do 11,16 dolarów. To efekt rosnącej popularności tańszego pakietu HBO z reklamami emitowanymi przy treściach.

W pionie streamingowym znacząco zmalały wydatki. Koszty uzyskania przychodów (bez utraty wartości i amortyzacji) poszły w dół o 6 proc. do 1,91 mld dolarów, co firma tłumaczy niższymi nakładami na treści sportowe i premiery w USA i Kanadzie (z drugiej strony wzrosły wydatki za granicą, w związku z wchodzeniem HBO Max na kolejne rynki).
Natomiast wydatki sprzedażowe, ogólne i administracyjne zmalały o 9 proc. do 587 mln dolarów, głównie wskutek mniejszych inwestycji w marketing.
Streaming kolejny kwartał z rzędu wypracował dodatnią rentowność na poziomie skorygowanej EBITDA. Rok do roku wynik poszedł w górę ze 107 mln dolarów straty do 293 mln zysku.

Zysk i kurs akcji w górę
Skorygowany zysk EBITDA całego koncernu zwiększył się r/r z 1,79 do 1,95 mld dolarów.
W drugim kwartale ub.r. rentowność firmy obciążyło aż 9,39 mld dolarów odpisów, dotyczących głównie biznesu telewizyjnego. W zeszłym kwartale takie odpisy wyniosły jedynie 26 mln dolarów, dzięki czemu zysk netto poszedł w górę z 10,93 mld dolarów straty do 1,59 mld zysku, a ten przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej – z 9,99 mld straty do 1,58 mld zysku (w przeliczeniu na akcję: z 4,07 dol. straty do 0,64 dol. zysku).

Inwestorom się to podoba. Po publikacji tych wyników akcje Warner Bros. Discovery drożały o ok. 3 proc.
Na koniec środowej sesji kurs koncernu był o 69 proc. wyżej niż przed rokiem.

Dołącz do dyskusji: „Minecraft: Film” pomógł właścicielowi TVN. W telewizji spadki