Comperia.pl: zmalały wpływy, rekordowa strata, wzrost w segmencie ubezpieczeniowym
W ub.r. grupa kapitałowa Comperia.pl (wydawca m.in. porównywarek finansowych z grupy Comperia.pl i serwisu Telepolis.pl) zanotowała spadek wpływów do 17,55 mln zł i rekordowe 8,86 mln zł straty netto. - Na wyniki Grupy w podstawowym segmencie działalności, a więc na rynku reklamy efektywnościowej, wpływ miały słabsze przychody w pierwszym okresie roku (ograniczenie wydatków przez instytucje finansowe), brak akcji Comperia Bonus na szerszą skalę oraz zbyt wysokie koszty stałe - wylicza wiceprezes firmy Karol Wilczko.
Przychody Comperii w ub.r. wyniosły 17,55 mln zł, o 12,7 mln zł niż rok wcześniej (20,1 mln zł), a same wpływy firmy ze sprzedaży zmalały z 18,91 do 16,37 mln zł (czyli o 13,4 proc. mniej niż w 2015 r.).
Jednocześnie z 22,34 do 27,39 mln zł zwiększyły się koszty operacyjne spółki (to 22,6 proc. w górę). Przyczynił się głównie skokowy wzrost - z 417 tys. zł do 4,38 mln zł - kosztów określonych jako pozostałe. Zwiększyły się również wydatki na wynagrodzenia (z 3,73 do 4,34 mln zł) i amortyzację (z 3,85 do 4,74 mln zł).
Pod koniec kwietnia zarząd firmy zdecydował o dokonaniu odpisów w wysokości 3,52 mln zł aktualizujących wysokość wartości niematerialnych i prawnych firmy oraz prowadzonych przez nią prac rozwojowych. Zaznaczono, że odpisy obciążą wyniki finansowe spółki w ub.r.
W konsekwencji strata Comperii z działalności operacyjnego wzrosła z 2,24 do 9,84 mln zł, a strata netto z działalności kontynuowanej - z 2,34 do 8,86 mln zł.
- Rok 2016 był trudnym rokiem dla Grupy kapitałowej Comperia.pl. Grupa osiągnęła rekordowo niskie wyniki finansowe nawet biorąc pod uwagę fakt, że znacząca część strat wynika z dokonania odpisów aktualizujących - przyznaje w liście do akcjonariuszy Karol Wilczko, wiceprezes firmy. - Na wyniki Grupy w podstawowym segmencie działalności, a więc na rynku reklamy efektywnościowej, wpływ miały słabsze przychody w pierwszym okresie roku (ograniczenie wydatków przez instytucje finansowe), brak akcji Comperia Bonus na szerszą skalę oraz zbyt wysokie koszty stałe - wylicza.
Wilczko zaznacza, że poprawiły się wyniki działalności firmy związanej z usługami ubezpieczeniowymi. - Segment ubezpieczeń, realizowany przez spółkę zależną Comperia Ubezpieczenia, w całym 2016 roku jeszcze ponosił straty, ale ponad dwukrotnie zwiększył skalę swojej działalności. Dodatkowo, z kwartału na kwartał wyniki finansowe tego segmentu również wyraźnie się poprawiały. Konsekwentnie podkreślamy, iż ta działalność odgrywa bardzo ważną rolę w planach rozwojowych Grupy, dlatego Zarząd z całą mocą koncertuje się na rozwoju tego obszaru - zaznacza.

W ub.r. Comperia.pl więcej niż rok wcześniej wydała na zewnętrzne usługi marketingowe (wzrost z 7,71 do 8,8 mln zł), natomiast ograniczyła koszty innych usług obcych (spadek z 5,23 do 3,4 mln zł) obejmujących głównie bonusy kampanii Comperia Bonus. - Podjęliśmy szereg działań mających na celu dostosowanie poziomu kosztów stałych do osiąganych przychodów, skierowanie zasobów na te działania, które przynoszą Grupie odpowiednie korzyści finansowe i są rozwojowe oraz poszukiwanie nowych źródeł przychodów - podkreśla Karol Wilczko.
W październiku i listopadzie ub.r. Comperia.pl negocjowała sprzedaż serwisu Telepolis.pl dużemu wydawcy internetowego, ale ten po półtora miesiąca zdecydował się wycofać z rozmów. W czerwcu ub.r. z funkcji prezesa Comperii zrezygnował Bartosz Michałek, który pod koniec roku uruchomił serwis dla pracowników i pracodawców iniJob.com.

Na koniec ub. zadłużenie netto Comperii wynosiło 2,64 mln zł, wobec 652 tys. zł nadwyżki finansowej rok wcześniej. Natomiast wartość kapitału własnego firmy zmalała w skali roku z 21,24 do 12,32 mln zł.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Comperia.pl: zmalały wpływy, rekordowa strata, wzrost w segmencie ubezpieczeniowym