„Cztery Kąty” i „Ładny Dom” będą dalej wydawane, od Agory przejęli je Artur Krochmal i Paweł Mijas
Spółka Pressland, kierowana przez Artura Krochmala i Pawła Mijasa, przejęła od Agory miesięcznik „Ładny Dom”, licencję do „Czterech Kątów” oraz serwisy internetowe Bryla.pl, e-Ogrody.pl i Domosfera.pl. Oba pisma będą dalej ukazywały się jak miesięczniki - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Chcemy jak najszybciej wrócić do ich wyników sprzedażowych sprzed kilku lat - zapowiada Mijas.

Agora w połowie br. zapowiedziała, że jesienią zakończy wydawanie czterech magazynów: miesięcznika wnętrzarskiego „Cztery Kąty”, miesięcznika budowlanego „Ładny Dom”, kwartalnik „Niezbędnik Ogrodnika” i miesięcznika dla rodziców „Dziecko”.
- Pierwsze zmiany w tym obszarze nastąpiły jesienią ub.r., gdy spółka ogłosiła strategię wydawniczą czasopism skoncentrowaną na najmocniejszych markach. Teraz spośród wskazanych wówczas magazynów wybrano te, które w największym stopniu realizują zakładane cele, zwłaszcza w zakresie rentowności, mają największy potencjał rozwojowy i są komplementarne w stosunku do oferty wydawniczej „Gazety Wyborczej” - uzasadniała Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze.
Nowy właściciel
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl spółka Pressland kupiła od Agory miesięcznik „Ładny Dom”, licencję na wydawanie „Czterech Kątów” oraz serwisy internetowe Bryla.pl., e-Ogrody.pl i Domosfera.pl. Nie podano, ile za nie zapłaciła, przy czym wartość transakcji nie jest na tyle duża, żeby Agora musiała informować o niej w komunikacie giełdowym.
- Transakcja ta wprowadziła nas do pierwszej ligi wydawnictw związanych z budową i urządzaniem domów, wnętrzarstwem i urządzaniem ogrodów - podkreśla Artur Krochmal, prezes Pressland. - Platforma ladnydom.pl wraz z miesięcznikami Ładny Dom i Cztery Kąty to jedne z największych i najstarszych tego typu przedsięwzięć w Polsce, z bardzo dobrym wizerunkiem i wielką rzeszą oddanych internautów, czytelników i reklamodawców - dodaje Paweł Mijas, dyrektor zarządzający spółki
Pressland został założony w listopadzie, natomiast Artur Krochmal i Paweł Mijas mają wieloletnie doświadczenia w branżach budownictwa i mediów. Krochmal w ostatnich latach był szefem serwisu Dobrebudowanie.pl, wcześniej wydawał też gazety, katalogi budowlane i poradniki, a także zarządzał budowami. Z branżą jest związany od 25 lat. Mijas w latach 1991-2008 pracował w Polska Press Grupie (m.in. jako zastępca redaktora naczelnego „Echa Dnia). Potem przez 10 lat był dyrektorem ds. komunikacji, marketingu i PR w ZPUE, a ostatnio prezesem Domveo.
Nowe numery „Czterech Kątów” i „Ładnego Domu” na początku roku
Obecnie Pressland skupia się nad przejęciem wydawania magazynów „Cztery Kąty” i „Ładny Dom” oraz serwisów Bryla.pl, e-Ogrody.pl i Domosfera.pl. Pisma nadal będą ukazywać się jako miesięcznika, publikowane też będą ich wydania specjalne.
- W tej chwili porządkujemy przejęte tytuły, przenosimy się do nowego biura, podpisujemy umowy z kolporterami i drukarniami. Na razie nie zmieniany layoutów „Czterech Kątów” i „Ładnego Domu”. Skupiamy się, żeby w styczniu ukazały się nowe wydania obu pism - opisuje Paweł Mijas w rozmowie z Wirtualnemedia.pl
W zespole „Ładnego Domu” pozostała redaktor naczelna Katarzyna Wangin i część dziennikarzy, skompletowano też już część zespołu redakcyjnego „Czterech Kątów” (nie wiadomo jeszcze, kto będzie szefem magazynu). - „Ładny Dom” i „Cztery Kąty” będą na razie szły swoim dotychczasowym dobrym stylem, oczywiście nowi ludzie będą wprowadzać nowe elementy. Mocno postawiliśmy na dział zagraniczny, żeby pokazywać czytelnikom, co w budownictwie i designie dzieje się w Europie i nie tylko -zapowiada Mijas.
Pressland rozwija też dział sprzedaży reklam, w najbliższym czasie dołączą do niego nowe osoby. - W pierwszym kwartale wprowadzimy nowe produkty reklamowe, będziemy oferować klientom pełną komunikację w naszych mediach: od wydań papierowych do wszystkich rozwiązań na naszych portalach i w social media - wylicza dyrektor zarządzający firmy.
- Chcemy jak najszybciej wrócić do wyników sprzedażowych „Ładnego Domu” i „Czterech Kątów” sprzed kilku lat. Organizujemy szeroki kolportaż obu tytułów, będą dostępne w wielu miejscach, w których dotychczas ich nie było. Więc nakład będzie dużo wyższy niż ostatnim okresie - zapowiada Paweł Mijas.
Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. sprzedaż ogółem „Czterech Kątów” wynosiła 29 522 egz., średnia sprzedaż dwóch wydań „Ładnego Domu” - 9 000 egz.
Szybciej znaczące zmiany pojawią się w serwisach internetowych przejętych przez Pressland. - W pierwszej kolejności zajmiemy się Bryla.pl, która będzie rozwijana jako serwis branżowy, będziemy z dużym rozmachem organizować plebiscyt Bryła Roku. Będzie wyższa intensywność dodawania treści w serwisach internetowych, chcemy żeby były one bardziej wartościowe - opisuje Paweł Mijas.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „Cztery Kąty” i „Ładny Dom” będą dalej wydawane, od Agory przejęli je Artur Krochmal i Paweł Mijas
Kolejne dobra rodzinne wyprzedają.....
Czytaj: Zamiast artykułów będą tanie kalki z zagranicznych katalogów.