Jaka była oglądalność debaty Nawrocki-Trzaskowski? Najwięcej widzów wybrało TVP1
Piątkowa debata dwóch kandydatów na prezydenta: Karola Nawrockiego i Rafała Trzaskowskiego przyciągnęła przed telewizory średnio prawie 4,85 mln widzów – wynika z danych Nielsena. Najwięcej odbiorców śledziło starcie kandydatów za pośrednictwem TVP1, co stanowiło jeden z najwyższych wyników TVP w obszarze informacyjno-publicystycznym.

Debata przed drugą turą wyborów prezydenckich z udziałem Karola Nawrockiego i Rafała Trzaskowskiego odbyła się w piątek 23 maja o godz. 20.00 i była transmitowana przez: TVP1, TVP Info, TVP Polonia, TVN24, Polsat News, Polsat News Polityka, Wydarzenia24, a także TV Republika, wPolsce24 oraz kanał TVC. Starcie polityków, którzy odpowiadali wyłącznie na wzajemne pytania, a które moderował dziennikarz „Super Expressu” Jacek Prusinowski, trwało prawie dwie godziny.
Czytaj także: „Ruszający się” stolik i absurdalne paski Republiki. Jak wyglądała debata Trzaskowski - Nawrocki
Według danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl, łączna widownia debaty na wszystkich wyżej wymienionych antenach wyniosła 4,85 mln widzów. Najwięcej, bo średnio 2,32 mln osób śledziło ją na antenach TVP (trzeci najlepszy wynik telewizji publicznej w obszarze informacyjno-publicystycznym w tym roku), z czego najwięcej wybrało Jedynkę.
TVP1 w porze piątkowej debaty włączyło 1,67 mln widzów, a szczytowym momencie oglądało ją 1,86 mln odbiorców. To przełożyło się na 13,41 proc. udziału stacji w rynku w grupie wszystkich widzów.
Drugą najczęściej wybieraną stacją transmitującą debatę było TVN24, które oglądało średnio 1,63 mln widzów, z udziałem w rynku na poziomie 13,09 proc. Podium zamyka Republika, której widownia w piątkowy wieczór sięgnęła średnio 1,27 mln, co dało stacji 10,23 proc. udziału w rynku.
Czytaj także: Republika znów apeluje do widzów o wpłaty. Na debatę prezydencką, która może się nie odbyć
Czwarty wynik zanotowała TVP Info 487 447 tys., na kolejnej pozycji pod względem oglądalności uplasowały się Polsat News (459 tys.), Wydarzenia 24 (384 tys.) i wPolsce24 (273 tys.). Najniższy wynik debaty zanotowała stacja TVC, którą po raz pierwszy transmitowała debatę w trakcie bieżącej kampanii. Tę stację oglądało nieco ponad 17 tys. widzów, z udziałem w rynku 0,14 proc.
Debata przed drugą turą z mniejszą widownią
Ostatnia debata cieszyła się mniejszym zainteresowaniem widzów niż ta zorganizowana przez TVP 12 maja, przed pierwszą turą wyborów prezydenckich. Wówczas dyskusję z udziałem wszystkich zarejestrowanych kandydatów na prezydenta przyciągnęło przed ekrany średnio 6,4 mln widzów na antenach ośmiu telewizyjnych stacji. Najwięcej widzów obejrzało ówczesne starcie kandydatów na prezydenta w telewizyjnej Jedynce, która w porze debaty była liderem telewizyjnego rynku, na drugim miejscu znalazła się stacja TVN24.
Dołącz do dyskusji: Jaka była oglądalność debaty Nawrocki-Trzaskowski? Najwięcej widzów wybrało TVP1