SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Końskie i oglądalność. Debata stacji prawicowych z trzy razy mniejszą widownią niż debata głównych telewizji

Piątkową debatę w Końskich, organizowaną przez sztab Rafała Trzaskowskiego i transmitowaną na antenach telewizji TVP, TVN i Polsatu oraz w kanałach innych nadawców obejrzało w sumie 6,22 mln widzów – wynika z danych Nielsena. Wcześniejsze starcie kandydatów na prezydenta pokazane w TV Republika, wPolsce24 i TV Trwam śledziło w sumie 1,89 mln odbiorców. 

Debata Przedwyborcza, fot. skrin z TVP Debata Przedwyborcza, fot. skrin z TVP

W piątek 11 kwietnia w Końskich odbyły się dwie debaty prezydenckie z udziałem części kandydatów ubiegających się o główny urząd w państwie. Największą widownię miało prawie trzygodzinne starcie zorganizowane przez sztab Rafała Trzaskowskiego z udziałem dziennikarzy TVP, Polsat News i TVN, emitowane na antenach należących do wspomnianych stacji, a także TV Republika i wPolsce24 między godziną 20.40 a 23.28. 

Zobacz: Szef KRRiT pyta o debatę wyborczą w TVP. Zarzuca naruszenia Kodeksu wyborczego

Debaty w Końskich - wyniki oglądalności 

Dyskusję w hali sportowej na wszystkich antenach wspomnianych stacji oglądało średnio 6,22 mln widzów. Najwięcej odbiorców, 2,1 mln widzów, śledziło starcie kandydatów na antenach TVP - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W Jedynce debatę w Końskich obejrzało średnio 1,1 mln widzów (9,37 proc. udziału w rynku w gronie wszystkich widzów,7,64 proc. w grupie 16-59), w TVP Info średnio 900 tys. (7,64 w grupie ogólnej  i 5,63 proc. w grupie  16-59), a w TVP Polonia  85 tys. ( 0,73 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i  0,77 proc. w grupie komercyjnej).

Biorąc pod uwagę wyłącznie kanały informacyjne, liderem oglądalności było TVN24 z widownią sięgającą 1,81 mln widzów oraz udziałem w rynku na poziomie 15,37 proc. w grupie ogólnej i 12,80 proc. w grupie komercyjnej 16-59. 

Na drugim miejscu uplasowała się TV Republika, na której antenie debatę obejrzało średnio 1,67 mln widzów, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 14,23 proc. w grupie wszystkich widzów oraz 12,80 proc. w grupie 16-59. 

Czytaj także: Debata prezydencka w Końskich rozgrzała internet do czerwoności. „Algorytm polaryzacji przestał działać”

Trzecie w zestawieniu stacji informacyjnych było TVP Info, które wybrało średnio 900 tys. odbiorców, dając stacji 7,64 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 5,63 proc. w grupie komercyjnej. 

Na obu antenach Polsatu: Polsat News i Polsat News Polityka średnia widownia debaty sięgnęła łącznie 639 tys. widzów, dając stacjom 5,43 proc. udziału w rynku w gronie wszystkich widzów i 5,67 proc. wśród odbiorców w grupie komercyjnej. 

Debatę, która początkowo miała być starciem tylko dwóch kandydatów: Rafała Trzaskowskiego i Karola Nawrockiego, organizował sztab polityka KO. Ostatecznie udział wzięło także sześcioro innych kandydatów: Szymon Hołownia (Polska 2050/Trzecia Droga), Magdalena Biejat (Lewica), Joanna Senyszyn (była posłanka SLD), Marek Jakubiak (Wolni Republikanie), Krzysztof Stanowski (dziennikarz, Kanał Zero) i Maciej Maciak (lider Ruchu Dobrobytu i Pokoju). Nieobecni byli m.in. Sławomir Mentzen (Konfederacja) i Adrian Zandberg (Razem). 

Dyskusję prowadzili dziennikarze TVP - Joanna Dunikowska-Paź, Piotr Witwicki z Polsat News i Grzegorz Kajdanowicz z TVN. Organizował ją sztab kandydata KO, na sportowej arenie nie było publiczności.  

Ilu widzów miała debata na rynku w Końskich?

Debatę TV Republika, współorganizowaną także przez wPolsce24 i TV Trwam, która odbyła się na rynku w Końskich między godz. 18.50 a 20.40, oglądało w sumie 1,89 mln widzów. Najwięcej, bo średnio 1,64 mln widzów, w samej TV Republika, dając stacji Tomasza Sakiewicza 13,34 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 10,26 w grupie 16-59. 

Na antenie kanału wPolsce24 oglądalność debaty sięgała średnio  252 tys. odbiorców, co dało stacji 2,08 proc. w grupie ogólnej i 1,33 proc. w grupie 16-59. 

TV Trwam nie jest monitorowana przez Nielsena. 

Debata organizowana przez prawicowe stacje odbyła się na rynku w Końskich. Przed zgromadzoną na placu publicznością dyskutowali Karol Nawrocki, Szymon Hołownia, Marek Jakubiak, Krzysztof Stanowski i Joanna Senyszyn. Debatę prowadzili Katarzyna Gójska-Hejke z TV Republika oraz Michał Adamczyk reprezentujący Telewizję wPolsce24.

Dołącz do dyskusji: Końskie i oglądalność. Debata stacji prawicowych z trzy razy mniejszą widownią niż debata głównych telewizji

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mimo
i co z tego jak będą mowić że repa i tak wygrała wszystko
13 15
odpowiedź
User
Emeryt
200 autokarów przywiozło tysiące pisowców na marsz zombie w stolicy. Pewnie to ich zabrakło przy telewizorach
17 68
odpowiedź
User
polak
a od kiedy grabienie Polaków przez fundusze dla dzieci ofiar wypadków to prawicowość, kremlowski he?
15 11
odpowiedź