Deutsche Telekom stawia na ekologię. Zerowa emisyjność w 2040 roku
Deutsche Telekom, właściciel sieci T-Mobile Polska zapowiedział działania związane z ochroną klimatu na nadchodzące lata. Zgodnie z nową strategią firma chce spełnić cel zerowej emisyjności (netto) dotyczący emisji pośrednich i bezpośrednich w 2025 roku, a ten dotyczący całego łańcucha dostaw w 2040 roku, czyli o 10 lat wcześniej niż zakładano pierwotnie.

W poprzednich latach Grupa Deutsche Telekom (do której należy operator T-Mobile Polska) przyjęła plan, zgodnie z którym całkowita eliminacja wytwarzanego przez nią śladu węglowego – zarówno bezpośrednio przez organizację, jak i w całym procesie od produkcji po dystrybucję – miała nastąpić do 2050 r.
Czytaj także: Dwukrotny wzrost przesyłu danych w sieci T-Mobile 5G. „Celem - budowanie spójnych klastrów”
Przyspieszone działania
Teraz zapowiedziano, że w obliczu coraz bardziej alarmujących sygnałów o stanie planety spółka postanowiła jednak ten proces przyspieszyć o 10 lat.
Według planów będzie się on odbywał etapami. Pierwszy z nich to redukcja emisji pośrednich i bezpośrednich w ciągu najbliższych czterech lat, do 2025 r. Kolejny cel to całkowite wykluczenie emisji z całego łańcucha dostaw, co ma to nastąpić w roku 2040.
– W T-Mobile Dzień Ziemi trwa tak naprawdę cały rok – podkreśla w komunikacie Andreas Maierhofer, Prezes T-Mobile Polska. - Projekty wspierające zrównoważony rozwój i ochronę planety realizujemy już od wielu lat. Mobilizujemy całą organizację do tego, aby prowadzony przez nas biznes był przyjazny środowisku i napędzany wyższym celem.
T-Mobile Polska zapewnia, że jego strategia jest nierozerwalnie związana ochroną planety i realizacją zrównoważonych celów biznesowych w praktyce. Firma twierdzi, że wdraża sukcesywnie swoje założenia – jeszcze w br. osiągnie cel korzystania w 100 proc. z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, z gwarancjami pochodzenia.
W 2020 r. telekom wybudował dwie instalacje fotowoltaiczne i zamierza rozwijać się w tym obszarze. Dodatkowo modernizuje swoją flotę samochodową i do końca 2021 r. zamierza osiągnąć cel co najmniej 40 proc. samochodów hybrydowych w łącznym zestawieniu aut.
Według T-Mobile w znaczącym stopniu wyeliminowano także plastik z biur (pod postacią butelek z wodą, plastikowych sztućców, kubków i słomek), a plastikowe torby w salonach sprzedaży zastąpiono papierowymi. W przesyłkach dla klientów ograniczono natomiast ilość papieru, zmniejszono ilość produkowanych ulotek, stale prowadzone są także działania zachęcające klientów do przechodzenia na e-fakturę.
Czytaj także: T-Mobile promuje dostęp do 5G w ofercie na kartę
W duchu filozofii zero waste w ub.r. wystartował także projekt „Smartfon regeneracja”, w ramach którego w T-Mobile można nabyć odnowione, w pełni sprawne telefony z 2-letnią gwarancją, dając im drugie życie.
W ub.r. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 1,1 proc. do 6,456 mld zł i skorygowanego zysku EBITDA AL. z 1,645 do 1,678 mld zł. Liczba klientów telekomu zwiększyła się o 244 tys. do 11,2 mln. Z internetu światłowodowego korzysta już 30,5 tys. użytkowników.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Deutsche Telekom stawia na ekologię. Zerowa emisyjność w 2040 roku