Discovery ułatwi transmisje dużych imprez sportowych w Eurosport Player. Na razie bez SVoD w Polsce
- Najpóźniej w październiku br. wprowadzimy na polski rynek playera sportowego z nową konfiguracją technologiczną. Dzięki temu zapewnimy kibicom najwyższą jakość transmisji wydarzeń, które są oglądane przez dużą liczbę widzów w tym samym czasie - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Żurkowska-Bytner, senior vicepresident i country manager Discovery Networks w Polsce.
Eurosport Player to platforma over-the-top, która wystartowała globalnie w 2008 roku. Dzięki tej usłudze użytkownicy zyskują dostęp do kanałów Eurosport i Eurosport 2 w czasie rzeczywistym oraz materiałów dostępnych tylko na platformie. Użytkownicy systemu Android w Europie od 2012 roku mogą pobierać aplikację na urządzenia mobilne. W kolejnych latach producenci telewizorów i konsoli do gier zaczęli udostępniać Eurosport Player w swoim sprzęcie.
Popularność aplikacji skłoniła Discovery Communications do zainwestowania w nowe rozwiązania dla Eurosport Player. W listopadzie ub.r. koncern rozpoczął długofalową współpracę z firmą BAMTech, która projektuje, rozwija i świadczy usługi streamingowe direct-to-consumer, dostarczając produkty OTT na terenie Stanów Zjednoczonych.
Współpraca zakłada m.in. utworzenie BAMTech Europe, nowej spółki dostarczającej technologię cyfrową z myślą o właścicielach kontentu, nadawcach oraz platformach OTT. Pierwszym klientem jest Eurosport Digital. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, za kilka miesięcy nowa aplikacja dla kibiców dużych wydarzeń sportowych zostanie udostępniona w Polsce.
- Właśnie kończymy przygotowania do wprowadzenia na polski rynek playera sportowego z nową konfiguracją technologiczną. Dzięki temu zapewnimy kibicom najwyższą jakość transmisji największych wydarzeń sportowych, które są oglądane przez dużą liczbę widzów w tym samym czasie - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Dorota Żurkowska-Bytner, senior vicepresident i country manager Discovery Networks w Polsce.
Nowa aplikacja trafi do Polski najpóźniej w październiku tego roku. Miesiąc wcześniej Discovery rozpocznie testy platformy z zapleczem technologicznym od BAMTech. - Polska jest jednym z pierwszych krajów, które będą pracowały w oparciu o nową technologię - dodaje Żurkowska-Bytner.
Dlaczego technologia poprawiająca jakość transmisji dużych wydarzeń sportowych jest dla Discovery tak istotna? Koncern chce całkowicie wyeliminować zakłócenia pojawiające się w trakcie transmisji dużych wydarzeń sportowych, kiedy ze streamingu korzysta bardzo dużo osób. - W przypadku dotarcia bezpośredniego do konsumenta jego ‘user experience’ decyduje o tym, czy będzie miał pozytywną opinię o usłudze, a Eurosport Player to nasz flagowy produkt OTT - odpowiada szefowa Discovery w Polsce.
Jednocześnie Discovery nie planuje na razie wprowadzania do Polski platform typu subscription video on demand (SVoD), które z powodzeniem funkcjonują w Stanach Zjednoczonych. Są to usługi TLC GO i Discovery GO, oferujące kontent z dwóch flagowych kanałów, czyli TLC i Discovery Channel.
- Dzisiaj skupiamy się na współpracy z partnerami przy dystrybucji kontentu płatnego. Ale docieramy także do kibiców sportowych poprzez Eurosport Player - podkreśla Dorota Żurkowska-Bytner. - Brand Discovery jest dla widzów na tyle atrakcyjny, że są oni gotowi zapłacić za dostęp do naszego kontentu. Nasz biznes w Polsce jest obecnie oparty o współpracę z dystrybutorami, np. z nc+, Cyfrowym Polsatem czy UPC. Modele direct consumer (skierowane bezpośrednio do konsumenta - przy. red.) wprowadzane są już na poziomie globalnym. W Polsce jest to Eurosport Player. Adaptacja kolejnych rozwiązań będzie zależała od ewaluacji rynku i możliwości biznesowych, które się pojawią - dodaje.
Warto dodać, że wprowadzenie na polski rynek platform SVoD History Vault i Lifetime Movie Club zapowiedziała w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Izabella Wiley, dyrektor generalna A+E Networks UK w Europie Środkowo-Wschodniej. Polska będzie jednym z pierwszych rynków w Europie, które zyskają dostęp do tych platform.
W marcu br. Dorota Żurkowska-Bytner awansowała na stanowisko senior vicepresidenta i country managera na Polskę w Discovery Networks. Odpowiada teraz za rozwój Discovery na polskim rynku, w tym produkcję kontentu oraz rozwój i dystrybucję kanałów z portfolio firmy. Żurkowska-Bytner raportuje do Katarzyny Kieli, president & managing director Discovery w regionie Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka (CEEMEA) obejmującego łącznie 112 rynków.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Discovery ułatwi transmisje dużych imprez sportowych w Eurosport Player. Na razie bez SVoD w Polsce