Discovery z niższym przychodami i dużym spadkiem zysku. W dół wpływy reklamowe nadawcy
W 2020 roku koncern medialny Discovery zanotował niższe przychody niż rok wcześniej o 4 procent, zaś zysk netto spółki spadł o 41 procent do kwoty 1,2 mld dol. Wśród przyczyn słabszych wyników finansowych są między malejące wpływy z segmentu reklamowego. Serwis streamingowy Discovery+ ma już ponad 11 mln płatnych subskrypcji, a do końca lutego będzie ich miał 12 mln.
Koncern medialny Discovery, do którego należy m.in. w Polsce Grupa TVN podał wyniki finansowe za czwarty kwartał ub.r. oraz cały 2020 rok.
Czytaj także: KRRiT przez rok nie przedłużyła koncesji TVN24, czeka na uzupełnienie wniosku
Przychody w dół
W 2020 r. Discovery zanotowało przychody w wysokości 10,671 mld dol., co oznacza spadek rok do roku o 4 proc. Z kolei wpływy w okresie czwartego kwartału ub.r. osiągnęły poziom 2,886 mld dol., to niemal identyczna kwota jak osiągnięta rok wcześniej.

W raportowanym roku Discovery zanotowało na rodzimym rynku w USA 6,949 mld dol. przychodu, to o 2 proc. mniej niż w roku 2019. Kwartalne wpływy wyniosły 1,778 mld dol.
Czytaj także: TVN rezygnuje z korespondenta w Paryżu, odchodzi Anna Kowalska
W segmencie reklamowym w 2020 r. Discovery zanotowało w USA przychody w wysokości 4,012 mld dol. po spadku rok do roku o 5 proc. W ujęciu kwartalnym wpływy reklamowe zamknęły się na poziomie 1,048 mld dol.

W 2020 r. należące do Discovery podmioty działające poza USA wypracowały 3,713 mld dol. przychodów po spadku rok do roku o 8 proc. W wypadku kwartalnych wpływów osiągnięto 1,105 mld dol. (w dół o 1 proc.).
Poza USA Discovery w 2020 r. osiągnęło przychody reklamowe w wysokości 1,571 mld dol. przy spadku w skali roku o 13 proc. W ostatnim kwartale ub.r. w tym segmencie wypracowano 554 mln dol. (spadek o 1 proc.).

Zysk mniejszy o 41 procent
Większe pogorszenie kondycji finansowej Discovery zanotowało w wypadku osiągniętych przez koncern zysków. W 2020 r. spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 1,219 mld dol., co oznacza spadek rok do roku o 41 proc.
Z kolei w czwartym kwartale ub.r. zysk netto Discovery osiągnął 271 mln dol., to o 43 proc. mniej niż rok wcześniej.
W wypadku zysku operacyjnego z działalności w USA koncern w 2020 r. osiągnął poziom 3,975 mld dol. (w dół o 3 proc.), natomiast w wypadku rynków międzynarodowych po spadku o 32 proc. zysk operacyjny osiągnął kwotę 723 mln dol.
11 mln subskrybentów discovery+
Wczoraj Discovery poinformowało także, że ma ponad 11 mln subskrybentów usługi discovery+, a do końca lutego będzie ich miał 12 mln.
Serwis Discovery+ zadebiutował w Wielkiej Brytanii i Irlandii oraz Indiach w październiku 2020 roku, gdzie zastąpił usługę dplay. W Stanach Zjednoczonych pojawił się 4 stycznia 2021 roku, a następnie firma zaczęła proces wkraczania na ponad 25 kluczowych rynków, w tym do krajów skandynawskich, Włoch, Holandii i Hiszpanii.
Serwis ma pojawić się również w Ameryce Południowej, m.in. w Brazylii, oraz w niektórych krajach Azji.
W Polsce marka discovery+ zadebiutowała 8 grudnia ub.r. jako kolekcja w ramach usługi Player.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Discovery z niższym przychodami i dużym spadkiem zysku. W dół wpływy reklamowe nadawcy