Discovery z wyższymi przychodami i zyskiem netto. Wpływy reklamowe w górę o 5 proc. poza USA
W III kwartale 2019 roku medialny koncern Discovery poprawił wszystkie kluczowe wskaźniki finansowe. Przychody firmy wzrosły o 3 proc., zaś zysk netto zwiększył się do kwoty 262 mln dolarów. W ciągu trzech miesięcy wpływy reklamowe Discovery okazały się wyższe zarówno w USA, jak i na rynkach międzynarodowych.
W III kwartale 2019 r.. przychody Discovery osiągnęły poziom 2,678 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 3 proc. Z kolei wpływy liczone od początku br. do 30 września zamknęły się kwotą 8,270 mld dol., to więcej o 7 proc. niż rok wcześniej.
W raportowanym okresie koncern wypracował zysk w wysokości 262 mln dol., podczas gdy rok wcześniej była to kwota 117 mln. W ujęciu 9-miesięcznym zysk osiągnął poziom 1,593 mld dol (325 mln w 2018 r.).

Na rynku w USA Discovery osiągnęło przychody w łącznej wysokości 1,725 mld dol., co oznacza wzrost o 3 proc. rok do roku. Większość wpływów (1,019 mld, w górę o 3 proc.) pochodziło z segmentu reklamowego, zaś 681 mln to przychody z dystrybucji (więcej o 6 proc.).
W ciągu pierwszych 9 miesięcy br. nadawca wypracował w sumie 5,340 mld dol. przychodów w USA (więcej o 15 proc.). 3,194 mld dol. pochodziło z reklam (wzrost o 18 proc.), a 2,066 mld przyniosła dystrybucja (14 proc. w górę).

Nieco inaczej wyglądają wyniki Discovery na rynkach międzynarodowych. Tutaj przychody w III kwartale br. to 950 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 4 proc. 394 mln to wpływy reklamowe (5 proc. w górę), 520 mln pochodziło z dystrybucji (wzrost o 2 proc.).
Od początku br. do 30 września na rynkach międzynarodowych Discovery zanotowało spadek przychodów o 5 proc. przy kwocie 2,922 mld dol. Z reklamy uzyskano w tym czasie 1,253 mld dol. (2 proc. na plusie), dystrybucja przyniosła zaś 1,565 mld (spadek o 1 proc.).

Discovery jest właścicielem m.in. Food Network, Discovery Channel oraz TLC, w Polsce do koncernu należy Grupa TVN.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Discovery z wyższymi przychodami i zyskiem netto. Wpływy reklamowe w górę o 5 proc. poza USA