108 mln subskrypcji usług Disneya w samych Stanach Zjednoczonych
Platforma streamingowa Disney+ przekroczy pod koniec roku liczbę 108 mln subskrypcji w samych Stanach Zjednoczonych. Według Ampere Analysis serwis na początku IV kwartału br. miał 100 mln subskrybentów.

W danych uwzględniono nie tylko najpopularniejszą platformę Disney+, ale także działające w USA serwisy Hulu i ESPN+, także związane z koncernem. Analitycy Ampere Analysis szacują, że usługi OTT Disneya przekroczyły 50 mln subskrybentów w IV kwartale 2019 roku, po uruchomieniu Disney+. Do końca br. Disney+ i Hulu mają mieć po ponad 40 mln subskrypcji, a ESPN+ ponad 20 mln . Dzięki temu liczba użytkowników wzrośnie do 108 mln, podczas gdy pod koniec III kwartału wynosiła 99 mln.
Zobacz także: Netflix zwiększy inwestycje w Polsce. „Więcej lokalnych produkcji dla globalnego widza”
Wzrost także po 2021 roku
Analitycy twierdzą, że wzrost subskrypcji Disneya to efekt usług pakietowych. - Pakiet obejmujący Disney +, Hulu i ESPN +, który pozwala na 8 dolarów miesięcznie oszczędności, jest silnym motorem ogólnego wzrostu serwisów streamingowych Disneya w USA, szczególnie dla ESPN +. Silne portfolio treści od Disney + & Hulu, w pełni wykorzysta kluczowe seriale Marvela i Gwiezdne wojny (na Disney +) i FX (na Hulu), a także transmisje sportowe (na ESPN +) napędza wzrost subskrypcji w tym roku. Ponadto plan połączenia subskrypcji Disney + i ESPN + - wraz z usługą SVoD Hulu - jedną umową od przyszłego miesiąca jeszcze bardziej zwiększy krajową bazę abonentów tych trzech usług w USA. Tym samym osiągną około 108 mln subskrypcji do końca roku. NBCUniversal rozważa przeniesienie treści z Hulu do Peacock w 2022 roku, ale ze względu na połączenie atrakcyjnych cen pakietowych, wraz z silną listą oryginalnych treści, które mają mieć premiery w 2022 roku w Disney + i Hulu, Ampere spodziewa się, że połączony pakiet odnotuje dalszy wzrost po 2021 roku - skomentował oby Holleran, kierownik ds. Badań w Ampere Analysis.
Zobacz także: Oglądalność platform streamingowych wzrosła o 266 proc. w ciągu 3 lat
Netflix liderem na świecie
Obecnie na całym świecie Netflix ma 214 mln użytkowników, Amazon Prime Video 200 mln, a Disney+ 118 mln. Ta ostatnia platforma dopiero w przyszłym roku zadebiutuje w Polsce i na wielu innych rynkach. Na 2022 rok zapowiadany też jest debiut serwisu HBO Max. Apple TV+ nie zdradza liczby subskrybentów, ale wiadomo, że to mniej niż 20 mln.
Zobacz także: Disney+ pokona Netfliksa, ale dopiero w 2027 roku

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: 108 mln subskrypcji usług Disneya w samych Stanach Zjednoczonych