SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Disney ze wzrostami w streamingu. Telewizja wciąż się kurczy

W zeszłym kwartale rozliczeniowym Disney podwoił zysk netto, m.in. dzięki wzrostom w segmencie streamingowym i parkach rozrywki. Disney+ zyskuje nowych subskrybentów poza USA i Kanadą. Maleją natomiast wyniki niesportowych kanałów telewizyjnych koncernu.

Serwis streamingowy Disney+ Serwis streamingowy Disney+

W kwartale zakończonym 28 czerwca 2025 roku, czyli trzecim w jego trwającym roku obrotowym, The Walt Disney Company (Disney) wypracował 23,65 mld dolarów przychodów, o 2 proc. więcej niż przed rokiem.

W telewizji u Disneya spadki

W segmencie rozrywki, czyli niesportowych stacji telewizyjnych i platform streamingowych, wpływy firmy zwiększyły się rok do rok o 1 proc. do 10,7 mld dolarów. Ten wzrost nastąpił, mimo że przychody samych kanałów linearnych poszły w dół o 15 proc. do 2,27 mld. W USA i Kanadzie (Disney określa te rynki jako rodzime) zmalały r/r o 4 proc. W sprawozdaniu wyjaśniono to niższą oglądalnością przekładającą się na malejące wpływy z reklam oraz malejącą bazą abonentów, częściowo rekompensowaną wyższymi stawkami w umowach z operatorami.

Na rynkach zagranicznych wpływy poleciły w dół o 58 proc. do 219 mln dolarów, m.in. wskutek sprzedaży jesienią ub.r. większościowego pakietu udziałów Star India.

CZYTAJ TEŻ: Pierwsza taka współpraca Disney+. Widzowie będą zadowoleni

Zysk operacyjny niesportowych stacji koncernu zmalał zaś o 28 proc. do 697 mln dolarów.

Disney+ zyskuje poza USA i Kanadą

W obszarze streamingowym Disneya kwartalne przychody zwiększyły się r/r o 6 proc. do 6,18 mld dolarów, a rentowność operacyjna z 19 mln straty do 346 mln zysku.

Platforma Disney+ w USA i Kanadzie tak jak kwartał wcześniej miała 57,8 mln subskrybentów, natomiast na pozostałych rynkach osiągnęła wzrost z 68,2 do 69,9 mln. W przypadku Hulu baza klientów zwiększyła się w ciągu kwartału z 54,7 do 55,5 mln, co przypadło w całości na wersję bez telewizji na żywo.

CZYTAJ TEŻ: Będzie fuzja Skydance i Paramount. Jest zgoda administracji Trumpa

Poza USA i Kanadą miesięczne przychody od subskrybenta Disney+ wzrosły kwartał do kwartału z 7,52 do 7,67 dolarów, do czego przyczyniły się nie tylko podwyżki, lecz także korzystne zmiany kursów walut.

Na rodzimych rynkach koncernu wzrost był minimalny – z 8,06 do 8,09 dolarów, ponieważ co prawda wypracowano wyższe przychody z reklam, ale większa część klientów korzystała z tańszych pakietów, w których owe reklamy są emitowane.

W segmencie sportowym, obejmującym ESPN, kwartalne przychody zmalały o 5 proc. do 4,31 mld dolarów (przed rokiem 279 mln wygenerował Star India), a zysk operacyjny poszedł w górę z 802 mln do 1,04 mld (nie obciążyło go 314 mln straty Star India sprzed roku).

Parki rozrywki Disneya dalej potęgą

Disney najwyższe wzrosty osiągnął w segmencie obejmującym parki rozrywki i produkty pozamediowe. Kwartalne przychody zwiększyły się r/r o 8 proc. do 9,09 mld dolarów, z czego te z parków w USA i Kanadzie – o 10 proc. do 6,4 mld. To przede wszystkim efekt większej liczby odwiedzających.

W efekcie nastąpił wzrost zysku operacyjnego o 13 proc. do 2,52 mld dolarów, z czego 1,65 mld (22 proc. więcej niż przed rokiem) wypracowały parki rozrywki w USA i Kanadzie.

Wydatki operacyjne Disneya wzrosły w dużo niższym tempie: z 19,8 do 20,01 mld dolarów, zaś koszty odsetek zmalały z 342 do 324 mln, dzięki czemu zysk operacyjny zwiększył się z 3,09 do 3,21 mld.

Natomiast czysty zysk podskoczył z 2,84 do 5,94 mld dolarów, ponieważ w zeszłym kwartale koncern zaksięgował ujemne koszty podatku dochodowego w kwocie 2,73 mld, podczas gdy rok wcześniej zapłacił 251 mln. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł zaś z 2,62 do 5,26 mld dolarów, a w przeliczeniu na akcję: z 1,43 do 2,92 dolarów.

W minionych trzech kwartałach roku obrotowego Disney osiągnął wzrost przychodów o 5 proc. do 71,96 mld dolarów, zysku operacyjnego z 6,62 do 9,96 mld i zysku netto z 5,21 do 11,99 mld.

Wyniki Disneya nie zaskoczyły rynku giełdowego – po ich ogłoszeniu akcje koncernu w handlu przedsesyjnym a to minimalnie taniały, a to rosły.

Na zakończeniu wtorkowych notowań kurs był o 34,8 proc. wyżej niż 12 miesięcy temu.

Dołącz do dyskusji: Disney ze wzrostami w streamingu. Telewizja wciąż się kurczy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl