Eurosport ma dalej transmitować Puchar Świata w skokach narciarskich
Według nieoficjalnych informacji Discovery kupiło na kolejne kilka sezonów prawa do transmisji w Polsce Pucharu Świata w skokach narciarskich. W efekcie zawody w całości będą pokazywane w Eurosporcie, a same konkursy będzie też można oglądać w Telewizji Polskiej.
Z nieoficjalnych ustaleń Sport.pl wynika, że Discovery nabyło prawa do pokazywania na polskim rynku Pucharu Świata w skokach narciarskich przez najbliższe pięć sezonów. Ani nadawca, ani organizator turniejów przekazali na razie żadnych informacji na ten temat.
Sport.pl sugeruje, że komunikat Discovery pojawi się w najbliższym czasie.
Eurosport pokazuje Puchar Świata od 7 lat
Prawa do transmisji Puchar Świata w biegach i skokach narciarskich Eurosport kupił na wielu rynkach, m.in. w Polsce, jesienią 2014 roku. Dwa lata później podpisano umowę na kolejne pięć sezonów, kontrakt wygasł wiosną br. z końcem zeszłego sezonu.
- Skoki narciarskie to jeden z ulubionych sportów Polaków, absolutny lider zimowych transmisji. Wyłączność na relacje na żywo z Pucharu Świata w skokach istotnie podnosi atrakcyjność kanału Eurosport oraz całej grupy Discovery i wzmacnia naszą pozycję rynkową w Polsce - podkreślał jesienią 2016 roku Olgierd Dobrzyński, country manager Central Europe, Discovery Networks CEEMEA & Eurosport.
Pakiet obejmował prawa do pokazywania Pucharu Świata w skokach narciarskich, biegach narciarskich, kombinacji norweskiej, narciarstwie alpejskim, narciarstwie dowolnym i snowboardzie na terenie Polski, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Hiszpanii, Włoch, a także wyłączność w Szwecji do emisji alpejskich zawodów PŚ rozgrywanych w Kanadzie i USA.
W kanałach Eurosportu zawody są pokazywane w całości, w przypadku skoków narciarskich są transmisje także z kwalifikacji.
TVP z sublicencją do turniejów w skokach
W ostatnich latach Eurosport udzielał Telewizji Polskiej sublicencji do transmisji turniejów Pucharu Świata w skokach narciarskich. Wynika to z rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji rozszerzającego listę zawodów, które jako istotne społecznie muszą być pokazywane w naziemnej telewizji cyfrowej.
W rozporządzeniu, obowiązującym od sierpnia 2015 roku, wskazano m.in. zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich, a także w biegach narciarskich kobiet (tę drugą dyscyplinę zapewne z uwagi na ówczesne sukcesy Justyny Kowalczyk).
Zapewne współpraca TVP i Eurosportu w zakresie transmisji z Pucharu Świata w skokach będzie kontynuowana, ponieważ TVN Grupa Discovery w swoich kanałach naziemnych prawie w ogóle nie pokazuje sportu, a w naziemnych kanałach Polsatu z treści sportowych są głównie gale bokserskie i MMA.
Według danych Nielsen Audience Measurement w minionym sezonie turnieje Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich oglądało średnio 3,16 mln osób w TVP1, 622 tys. w TVP Sport i 976 tys. w Eurosporcie 1.
TVP planuje 3,2 mld zł wpływów i 250 mln zł straty
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.
Na koniec ub.r. w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.
W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.
W br. Telewizja Polska otrzyma kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Eurosport ma dalej transmitować Puchar Świata w skokach narciarskich
A sublicencja do TVP raczej trafi, bo to się Discovery opłaca, mimo przepychanek koncesyjnych. Dlaczego? To proste, sprzedając sublicencję już są do przodu, a gdyby konkursy PŚ pokazywali na którymś z TVN-ów, to muszą liczyć na oglądalność. Ta jeszcze przez 2 lata będzie, ale potem, gdy wszyscy nasi dobrzy skoczkowie skończą kariery? Nie zapowiada się, żebyśmy mieli kolejne pokolenie skoczków na poziomie, a to z automatu spowoduje odpływ widzów.