„Fakty” liderem programów informacyjnych, „Teleexpress” stracił 560 tys. widzów
Pozycję nowego lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w marcu zajęły „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS, które wyprzedziły „Wiadomości” TVP1 i TVP Info. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki oglądalności, a na czele pod tym względem znalazł się „Teleexpress” TVP1 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Fakty” TVN i TVN24 BiS w marcu 2023 roku oglądało średnio 2,78 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 22,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 6,42 proc. widzów, czyli 141 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 22,54 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. „Fakty” na pozycję lidera awansowały z miejsca drugiego.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym miesiącu wyniosła 2,46 mln widzów, a w TVN24 BiS - 324 tys.
Na drugie miejsce spadły „Wiadomości”. Ich widownia w Jedynce i TVP Info w ciągu roku zmalała o 14,97 proc., czyli o 452 tys. oglądających. W marcu 2023 roku wyniosła 2,57 mln osób (1,88 mln w TVP1 i 691 tys. w TVP Info). SHR% dziennika w zeszłym miesiącu wyniósł 19,85 proc. (22,12 proc. w marcu 2022 roku).
„Teleexpress” stracił najwięcej
Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 20,56 proc., czyli o 559 tys. widzów. W marcu 2023 roku wyniosła 2,16 mln osób (1,51 mln w TVP1 i 649 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 22,73 proc. (rok wcześniej było to 27,75 proc.).
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu, Polsatu News i Wydarzeń24. Widownia dziennika na trzech antenach wyniosła 1,93 mln osób, po spadku wynoszącym 16,30 proc. (375 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 1,55 mln osób, w Polsat News - 285 tys., a w Wydarzenia24 - 92 tys.
Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info zmniejszył się o 17,16 proc. do 1,50 mln widzów (1,02 mln w Dwójce i 475 tys. w stacji informacyjnej).
Wyższa widownia serwisów w marcu ub.r. niż w marcu br. wynikała głównie z tego, że relacjonowały one wtedy pierwsze tygodnie wojny w Ukrainie.

„Fakty” na czele również w 16-49
Wśród widzów w wieku 16-49 lat w marcu 2023 roku na pozycji lidera oglądalności też znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 10,31 proc. do 873 tys. oglądających.
Drugie były „Wydarzenia”, które śledziło 669 tys. osób (w dół o 22,80 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (464 tys. widzów; - 30,98 proc.). Czwarty był „Teleexpress” (349 tys. widzów; - 33,34 proc.), a piąta - „Panorama” (232 tys. widzów; - 40,90 proc. - największy spadek w zestawieniu).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Fakty” liderem programów informacyjnych, „Teleexpress” stracił 560 tys. widzów
Polacy to dziwny naród. Lubi być oszukiwany.