Fatalny wynik „Playboya”. „Men’s Health” na czele pism męskich
W styczniu 2015 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Playboy”, który ukazał się bez kalendarza. Zyskało tylko „Logo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w styczniu 2015 roku wyniosła 58 703 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 14,23 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 38,50 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 38 794 egz. Spadek ten wynika głównie z tego, że w styczniu ub.r. tytuł ten dołączył kalendarz na 2014 roku, natomiast kalendarz na 2015 rok dołączono nie do numeru ze stycznia br., ale z grudnia ub.r.
Na podium uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora), które rok wcześniej było czwarte. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 6,08 proc. do 29 952 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Zaś na czwarte miejsce z trzeciego spadł miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 16,89 proc. do 27 464 egz.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu br. zmalał o 11,85 proc. do poziomu 27 832 egz.
|
styczeń |
||||||
|
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
|
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
|
Men's Health Edycja Polska |
98 230 |
58 703 |
58 703 |
98 370 |
68 439 |
68 439 |
|
Playboy |
70 000 |
38 794 |
38 794 |
100 000 |
63 079 |
63 079 |
|
Logo |
65 700 |
31 788 |
29 952 |
58 000 |
30 007 |
28 235 |
|
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
60 000 |
27 464 |
27 464 |
65 000 |
33 097 |
33 047 |
|
Wirtualnemedia.pl |
||||||
|
Forbes. Profit |
41 998 |
30 498 |
27 832 |
53 986 |
34 389 |
31 573 |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mogło „Logo” - było to 37,88 proc. Największy spadek, wynoszący 38,99 proc., odnotowało tutaj „CKM”.
|
Wirtualnemedia.pl |
miesiąc |
|||||
|
ZKDP |
styczeń 2015 |
grudzień 2014 |
||||
|
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
|
Men's Health Edycja Polska |
98 230 |
58 703 |
58 703 |
97 300 |
49 843 |
49 843 |
|
Playboy |
70 000 |
38 794 |
38 794 |
99 780 |
57 997 |
57 997 |
|
Logo |
65 700 |
31 788 |
29 952 |
71 000 |
23 485 |
21 724 |
|
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
60 000 |
27 464 |
27 464 |
80 000 |
45 014 |
45 014 |
|
Wirtualnemedia.pl |
||||||
|
Forbes. Profit |
41 998 |
30 498 |
27 832 |
42 600 |
25 642 |
22 239 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Fatalny wynik „Playboya”. „Men’s Health” na czele pism męskich