Golf Channel Polska z 3,3 mln zł przychodów, strata zmalała do 786 tys. zł
Spółka Golf Zone, nadająca kanał Golf Channel Polska, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 2,5 proc. do 3,28 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 0,3 proc. jej strata netto zmalała z 837,5 do 785,8 tys. zł.
Wszystkie przychody Golf Zone zostały osiągnięte ze sprzedaży krajowej produktów. Firma od wiosny 2017 roku nadaje kanał sportowo-lifestylowy Golf Channel Polska na licencji NBCU Universal oraz PGA Tour - początkowo na koncesji słwackiej, a od 2018 roku w oparciu o koncesję satelitarną od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Jesienią 2019 roku Golf Channel Polska pozyskała prawa do transmisji cyklów turniejów goflowych PGA Tour i European Tour, a pod koniec 2019 roku stacja pojawiła się w ofercie Platformy Canal+.
Epidemia wstrzymała sprzedaż reklam
W sprawozdaniu z ub.r. firma opisała, że do marca oferowała pakiety reklamowe i promocyjne, natomiast „w wyniku pandemii i ograniczeń regulacyjnych została praktycznie zaniechana do końca roku”.
- Działania zarządu były w 2020 roku skupione na pozyskaniu nowych partnerów do działań online, rozmowach z operatorami w Polsce dotyczącymi warunków przedłużenia możliwości emisji kanału na nowych warunkach oraz na prowadzeniu rozmów z dostawcami kontentu na temat warunków licencji, a także na stałym ograniczaniu kosztów w pandemii - dodano.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki operacyjne nadawcy Golf Channel Polska wyniosły w ub.r. 3,91 mln zł, co wobec 3,92 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 0,3 proc. Zdecydowaną większość stanowią koszty usług obcych, które wzrosły z 3,52 do 3,59 mln zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały z 234 do 188,2 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 46,9 do 37,7 tys. zł. Pozostałe koszty rodzajowe poszły w dół ze 107,3 do 79,3 tys. zł, a wydatki na podatki i opłaty - z 6,3 do 5,3 tys. zł.
Przychody finansowe spółki poszły w górę z zera do 12,7 tys. zł, a koszty finansowe - ze 100,6 do 156,6 tys. zł.
Rozmowy ws. rozliczeń za licencję
Wyniki rentowności pozostają na minusie, ale mniejszym niż rok wcześniej. Strata sprzedażowa zmalała z 726,8 do 632,7 tys. zł, strata operacyjna - z 736,9 do 642 tys. zł, a strata brutto i netto - z 837,5 do 785,8 tys. zł.
64 proc. udziałów Golf Zone ma Marek Sowa, 21 proc. - członek zarządu spółki Izabela Pałdyna, 8 proc. - prezes spółki Katarzyna Terej, a 7 proc. - Piotr Talarek. Wspólnicy zdecydowali, że zeszłoroczna strata zostanie pokryta z przyszłych zysków.
W sprawozdaniu zaznaczono, że firma prowadzi z NBCU Universal negocjacje dotyczące rozliczeń. - W związku z sytuacją finansową Spółki, wszelkie opłaty planowane są do poniesienia w kolejnych latach obowiązywania umowy - zapowiedziano.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Golf Channel Polska z 3,3 mln zł przychodów, strata zmalała do 786 tys. zł