Model Gemini Pro Barda już w Polsce
Od 1 lutego użytkownicy mogą generować obrazy w Bardzie w większości krajów i używać Gemini Pro w dowolnym języku, kraju i obszarze, gdzie obecnie dostępny jest Bard.
W grudniu Google przedstawił Gemini, swój największy i najbardziej wydajny model AI. Od początku lutego Bard zaczyna korzystać ze specjalnie zaprojektowanej wersji modelu Gemini Pro i jest dostępny także w Polsce.
Google zaznacza, że na całym świecie ludzie korzystają z Barda, pracując nad dużymi i małymi projektami. Teraz najnowsze funkcje Barda będę dostępne w większej liczbie języków i miejsc.
W grudniu ubiegłego roku Google wprowadził model Gemini Pro do Barda w języku angielskim, tym samym wzbogacając Barda o bardziej zaawansowane możliwości rozumienia, argumentowania, podsumowywania i kodowania. Od lutego br. Gemini Pro w Bardzie jest dostępny we wszystkich językach, krajach i obszarach, w których dostępny jest Bard, dzięki czemu więcej osób może korzystać z najszybszej jak dotąd wersji tej usługi.
Wyniki anonimowych testów przeprowadzonych przez zewnętrznych weryfikatorów pokazują, że Bard z Gemini Pro jest obecnie jednym z najskuteczniejszych chatbotów dostępnych w wielu językach – w porównaniu z innymi znanymi rozwiązaniami, zarówno bezpłatnymi, jak i płatnymi. W zeszłym tygodniu wiodąca organizacja zajmująca się oceną modeli językowych i chatbotów, Large Model Systems Organisation, uznała Barda z Gemini Pro za najpopularniejszego dostępnego bezpłatnie chatbota, dodając, że jego wprowadzenie stanowi „ogromny krok” naprzód.
Weryfikacja odpowiedzi w większej liczbie języków
Google udostępnił funkcję sprawdzania odpowiedzi w ponad 40 językach. Gdy kliknie się ikonę „G”, Bard sprawdzi, czy w internecie znajdują się treści potwierdzające jego odpowiedź. Jeśli takie treści zostaną znalezione, można kliknąć wyróżnione frazy, aby wyświetlić podobne lub sprzeczne informacje znalezione w wyszukiwarce.
Wprowadzono także opcję bezpłatnego generowania obrazów w Bardzie w większości krajów na całym świecie – w języku angielskim. Generowanie obrazu w Bardzie możliwe jest dzięki zastosowaniu zaktualizowanego modelu Imagen 2, który oferuje fotorealistyczne wyniki wysokiej jakości. Wystarczy podać opis, na przykład „stwórz obraz psa jeżdżącego na desce surfingowej”, a Bard wygeneruje niestandardowe, różnorodne wizualizacje.
Google podkreśla, że funkcja generowania obrazów została zaprojektowana w sposób odpowiedzialny, zgodnie z zasadami dotyczącymi AI. Na przykład aby zapewnić wyraźne rozróżnienie między wizualizacjami stworzonymi za pomocą Barda a oryginalnymi pracami wykonanymi przez człowieka, Bard używa narzędzia SynthID, które umożliwia umieszczanie rozpoznawalnych cyfrowo znaków wodnych w pikselach wygenerowanych obrazów.
Pracując nad zwiększeniem możliwości Imagen 2 w zakresie generowania fotorealistycznych obrazów, Google podkreśla, że priorytetowo traktowano kwestię bezpieczeństwa modelu. Od samego początku inwestowano w trenowanie Imagen 2 w taki sposób, aby bezpieczeństwo danych było na pierwszym miejscu. Dodano też zabezpieczenia techniczne, aby ograniczyć problematyczne wyniki, takie jak treści zawierające przemoc, obraźliwe lub o charakterze jednoznacznie seksualnym.
Zgodnie z zasadami dotyczącymi AI koncern przeprowadził również szeroko zakrojone testy kontradyktoryjne i ataki typu red teaming, aby zidentyfikować i zminimalizować liczbę potencjalnie szkodliwych i problematycznych treści. Zastosowano też filtry, aby uniknąć generowania obrazów konkretnych osób.
Google zapewnia, że będzie nadal inwestować w nowe technologie, aby ulepszać bezpieczeństwo i ochronę prywatności swoich modeli.
Zaprezentowany przez Google na początku lutego ub.r. Bard jest oparty na własnym modelu językowym koncernu LaMDA (Language Model for Dialogue Applications, czyli po polsku: język modelowy dla aplikacji dialogowych). Udziela odpowiedzi tekstowych na najróżniejsze pytania internautów, proszony o pomysły w jakiejś sprawie przedstawia kilka wariantów. Użytkownicy w ramach jednej rozmowy mogą prosić o rozwijanie wybranych wątków czy doprecyzowywanie informacji. Cały tekst odpowiedzi pojawia się od razu, a nie słowo po słowie. Początkowo narzędzie trafiło do testów, a następnie osób z z USA i Wielkiej Brytanii.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Model Gemini Pro Barda już w Polsce