Grupy TVP i Discovery na czele oglądalności w I półroczu 2018 roku
W pierwszym półroczu 2018 roku najwyższy łączny udział w rynku telewizyjnym wśród grup głównych nadawców miała Telewizja Polska. Z kolei wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat z drugiego na pierwsze miejsce awansowała grupa TVN i Discovery w Polsce, która wyprzedziła Telewizję Polsat – raport Wirtualnemedia.pl
Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w pierwszym półroczu 2018 roku wyniósł 28,90 proc. To o 2,81 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2017 roku - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Codemedia opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w zeszłym półroczu wyniósł 24,51 proc., czyli o 1,05 proc. mniej niż rok wcześniej. Dało to jej drugą lokatę w zestawieniu. Do tej grupy do obu okresów doliczone zostały również wyniki oglądalności Grupy ZPR Media oraz Eleven Sports Network, a więc nadawców w ostatnim czasie zakupionych przez Telewizję Polsat.
Z kolei trzecie miejsce zajęła Grupa TVN i Discovery w Polsce, której łączny udział uplasował się na poziomie 23,45 proc., o 2,74 proc. mniejszym niż w pierwszym półroczu 2017 roku (łączne dane dla wszystkich kanałów z portfolio Discovery oraz TVN).
Tuż za podium uplasowały się dwie stacje, należące do Telewizji Puls. Ich średni miesięczny udział wyniósł 5,25 proc, po wzroście o 13,15 proc. Czołową piątkę uzupełnia Viacom (1,88 proc.; w dół o 15,32 proc.).
W top 10 uplasowały się jeszcze tacy nadawcy, jak: nc+ (1,05 proc.; - 25 proc.), FOX (1,02 proc.; - 8,93 proc.), ATM Grupa (0,82 proc.; - 8,89 proc.), Turner (0,81 proc.; + 2,53 proc.) i Disney (0,72 proc.; - 6,49 proc.).
.png)
W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała Grupa TVN i Discovery w Polsce, która awansowała z miejsca drugiego. Jej średni wynik w pierwszym półroczu 2018 to 26,17 proc., czyli jednak o 2,46 proc. mniej niż w 2015 roku.
Na drugą pozycję spadła Telewizja Polsat. Jej kanały w tej grupie wiekowej w zeszłym półroczu miały łącznie 25,54 proc. udziału, po spadku o 5,27 proc.
Podium uzupełnia Telewizja Polska, której wynik w ub.r. wzrósł o 6,88 proc. do 22,07 proc.
Wynik czwartej Grupy TV Puls to 5,73 proc., po wzroście o 10,40 proc., a piątego Viacomu - 2,39 proc. (w dół o 8,08 proc.).
.png)
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Grupy TVP i Discovery na czele oglądalności w I półroczu 2018 roku