IDC: kryzys finansowy wpływa na sprzedaż komórek
W III kwartale bieżącego roku światowa branża telefonii komórkowej odczuła skutki kryzysu gospodarczego.
Między lipcem a wrześniem na całym świecie sprzedano 299 milionów telefonów komórkowych. To co prawda o 3,2 procenta więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ale o 0,4 procenta mniej niż w poprzednim kwartale - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Zdecydowanym liderem pozostaje fińska Nokia, która w III kwartale sprzedała 117,8 miliona komórek, co dało jej 39,4 procenta udziałów w rynku. Drugą pozycję utrzymał Samsung z liczbą 51,8 miliona sprzedanych urządzeń i 17,3 procenta rynkowych udziałów.
Zmiana nastąpiła na trzeciej pozycji, którą Motoroli (25,4 miliona sprzedanych komórek, 8,5 procenta udziałów w rynku) odebrał Sony Ericsson (25,7 mln, 8,6 procenta). Pierwszą piątkę zamyka firma LG Electronics (23 mln, 7,7 procenta).
źródło: IDC
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: IDC: kryzys finansowy wpływa na sprzedaż komórek