Kanały 4fun.tv, 4fun Kids i 4fun Dance nie zostaną zakodowane na satelicie
Przejęte przez Telewizję Polsat muzyczne stacje 4fun.tv, 4fun Kids i 4fun Dance nie zostaną zakodowane na satelicie. Grupie Polsat Plus zależy przede wszystkim na tym, by dzięki nim mieć większy udział w rynku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Grupa Polsat Plus pod koniec lipca br. została większościowym udziałowcem spółek do których należą kanały telewizyjne 4fun.tv, 4fun Kids i 4fun Dance oraz serwis naekranie.pl. Wartości transakcji nie ujawniono.
4fun.tv nadaje od 14 lutego 2004 roku. To muzyczny kanał z muzyką rozrywkową, od lat charakteryzujący się poza emisją teledysków także bardzo mocną interakcją z widzami. 4fun Dance jest nadaje od 27 września 2011 roku (startował pod nazwą TV Disco). To kanał z polską muzyką taneczną - disco polo i dance. 4fun Kids to z kolei kanał muzyczno-edukacyjny i interaktywny dla dzieci. Nadaje od 1 września 2020 roku (wcześniej kanał kilka razy zmieniał nazwę i charakter).
Kanały emitowane są niekodowanie z transpondera nr 112 na satelicie Hot Bird 13G, który wynajmuje platforma Polsat Box. Pozwala to na ich odbiór zarówno abonentom Polsat Box i platformy Canal+, jak i posiadaczom dekoderów do odbioru kanałów FTA. Jak ustaliliśmy, nie ma na razie planu zakodowania satelitarnego sygnału kanałów 4fun.
Na tym samym transponderze są jeszcze dwa niekodowane kanały: prywatna telewizja Stars.tv oraz należąca do Grupy Polsat Plus stacja Eska TV Extra. Poza satelitą kanały 4fun można oglądać też w sieciach kablowych oraz w serwisie streamingowym Polsat Box Go.
Dla Telewizji Polsat w transakcji najważniejsze jest zwiększenie udziału w rynku swojej grupy względem konkurencyjnych grup: Telewizji Polskiej i TVN Warner Bros. Discovery. Po przejęciu nadawca posiada już 10 kanałów muzycznych, a w sumie do Telewizji Polsat należy ponad 30 nadających regularnie stacji.
Grupa Polsat Plus z niższym udziałem od TVN Warner Bros. Discovery
Z danych Nielsena wynika, że w 2022 r. wśród wszystkich widzów Grupa Polsat Plus zajęła trzecie miejsce z 21,49 proc. udziału. Liderem była Telewizja Polska, której udziały wyniosły 27,79 proc., a druga była TVN Warner Bros. Discovery (22,43 proc. udziału).
Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 liderem była Grupa TVN Warner Bros. Discovery, notująca 24,24 proc. udziału. Druga była Grupa Polsat Plus z 21,52 proc. udziału. Podium uzupełnia Telewizja Polska, której wynik to 19,47 proc.
W 2022 r. trzy stacje 4fun miały łącznie 0,22 proc. udziału w rynku w grupie 4+. Liderami tego segmentu były dwie stacje Telewizji Polsat: Polo TV (0,32 proc. udziału) i Eska TV (0,23 proc.). W grupie komercyjnej 16-49 udział kanałów pod marką 4fun wyniósł 0,46 proc. Eska TV miała tu 0,42 proc., a Polo TV - 0,4 proc.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Kanały 4fun.tv, 4fun Kids i 4fun Dance nie zostaną zakodowane na satelicie