Kantar Millward Brown i Urban Communications będą razem badać branżę e-sportową
Firma badawcza Kantar Millward Brown i agencja marketingu sportowego Urban Communications powołały wspólny zespół badawczo-strategiczny, który będzie oferował reklamodawcom wiedzę na temat aspektów marketingowych sektora e-sportowego. Zespołem kierują dr Michał Lutostański i Michał Mango.
Rynek esportu rozwija się zarówno na świecie, jak i w Polsce bardzo dynamicznie. Tylko w ciągu ostatnich 4 lat liczba egraczy w Polsce wzrosła z 7,5 do 16 mln. - Tempo wzrostu tego rynku i jego atrakcyjność kreują duże oczekiwania ze strony biznesu zainteresowanego esportem - informują obie firmy w komunikacie.
Zespołem kierują dr Michał Lutostański (Kantar Millward Brown) i Michał Mango (Urban Communications). W jego skład wchodzi trzech strategów mających doświadczenie na rynku sportowym i e-sportowym oraz 10-osobowy zespół badaczy ilościowych i jakościowych.
- Podobnie jak w początkach big data nie wszyscy wiedzą o co chodzi, ale każdy chciałby zająć się esportem. Dzisiaj widzów Twitcha jest więcej niż CNN czy Fox News. Chcemy pomagać biznesowi w Polsce zrozumieć ten rynek, poznać jego potrzeby oraz dobrze je zaadresować. Łączymy ogromne doświadczenie badawcze Kantara w badaniach komunikacji, sponsoringu czy ewaluacji eventów z wiedzą o rynku e-sportowym i strategiach sponsoringowych Urban Communications. My nie szukamy odpowiedzi na pytanie, czy warto inwestować w e-sport, ale jak - opisuje dr Michał Lutostański, client director w Kantar Millward Brown
Utworzony właśnie zespół będzie m.in. analizował dopasowanie różnych firm i marek do sponsorowania poszczególnych lig i drużyn e-sportowych oraz promowania się przy nich w innej formie. Będzie też radził marketerom, jak pozyskać uwagę, zaangażowanie i przywiązanie kibiców e-sportu.
- Wszyscy widzimy jak mocno rozwija się e-sport, widzą to także marki szukające dotarcia do młodej grupy odbiorców, ale nie wszyscy wiedzą jak do tego tematu podejść. Czy lepiej zainwestować w organizację, ligę, pozyskać ambasadora, pojawiać się na eventach lub może stworzyć własną inicjatywę e-sportową? Chcemy pomóc markom odpowiedzieć na te pytania. Stąd właśnie nasza inicjatywa. Wykorzystując doświadczenie w sporcie tradycyjnym, chcielibyśmy porównać te dwie dziedziny, czyli sport i e-sport - zapowiada Michał Mango, CEO i dyrektor strategiczny Urban Communications.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Kantar Millward Brown i Urban Communications będą razem badać branżę e-sportową