Kobieca piłka nożna w streamingu także w Polsce. Platforma pokaże Ligę Mistrzów
Platforma Disney+ pozyskała prawa do transmisji kobiecej Ligi Mistrzów w piłce nożnej. Umowa na pięć sezonów obejmuje kraje europejskie, m.in. Polskę.

W ramach umowy Disney+ będzie na wyłączność pokazywał mecze kobiecej Ligi Mistrzów w piłce nożnej od sezonu 2025/26 do 2029/30. Platforma zapowiada, że będzie transmitować wszystkie mecze na żywo.
– Liga Mistrzyń UEFA to wszystko, co najlepsze w świecie piłki nożnej. Zapewniając naszym klientom i widzom dostęp do tak wyjątkowego turnieju potwierdzamy nasze zaangażowanie w budowanie szerokiej gamy rozrywki najwyższej jakości. Piłka nożna kobiet wciąż zyskuje na popularności wśród widzów na całym świecie, dlatego jesteśmy dumni, że subskrybenci Disney+ w całej Europie będą mogli bez dodatkowych kosztów być częścią wielkich emocji związanych z każdym meczem – podkreśla w komunikacie Karl Holmes, general manager Disney+ w regionie EMEA.
Transmisje dla Disney+ przygotuje ESPN
Za produkcję transmisji będzie odpowiadać należąca do koncernu Disney telewizja sportowa ESPN. Wszystkie mecze będą opatrzone komentarzem w wielu językach.
CZYTAJ TEŻ: Tak zarabia Disney w Polsce. Więcej z dubbingu, reklam i od nadawców
– The UEFA Women’s Champions League odnotowała wyjątkowy wzrost w ostatnich latach. Składa się na to rekordowa publiczność, wyższe standardy i większe zainteresowanie na całym świecie – podkreśla Guy-Laurent Epstein, dyrektor współzarządzający UC3.
– Nowe umowy nie tylko to odzwierciedlają, ale stanowią także ważny kamień milowy na drodze do rozwoju kobiecej piłki nożnej w Europie. Podkreśla to przy tym jej rosnącą wagę i atrakcyjność dla fanów na całym świecie. Cieszy nas współpraca z Disney+ oraz nadawcami Free-To-Air, ponieważ przyczyni się to do dalszego wzmacniania kobiecych rozgrywek w Europie – dodaje.
Disney zyskuje subskrybentów
29 marca 2025 roku, czyli na koniec zeszłego kwartału obrotowego, Disney+ miał globalnie 126 mln subskrybentów, o 1,4 mln więcej niż trzy miesiące wcześniej. W tym okresie w USA i Kanadze liczba klientów platformy zwiększyła się o 1 mln do 57,8 mln, a na pozostałych rynkach – o 0,4 mln do 68,2 mln.
Średni miesięczny przychód od klienta Disney+ (z opłacanej subskrypcji i oglądanych reklam) zwiększył się rok do roku z 7,55 do 7,77 dol. Poza USA i Kanadą nastąpił wzrost o 5 proc. do 7,52 dol., mimo niekorzystnego dla koncernu umocnienia się kursu dolara wobec wielu innych walut. Natomiast w USA i Kanadzie średni przychód zwiększył się o 1 proc. do 8,06 dol., przy czym in minus zadziałały niższe wpływy reklamowe.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dołącz do dyskusji: Kobieca piłka nożna w streamingu także w Polsce. Platforma pokaże Ligę Mistrzów