Plastikowe karty płatnicze podzielą los płyt DVD? Młodzi wolą aplikacje płatnicze
Gwałtownie spada zainteresowanie tradycyjnymi kartami kredytowymi wśród młodszego pokolenia - wynika z badania firmy Bain&Company. Młodzi konsumenci chętniej korzystają z aplikacji płatniczych, w tym platform oferujących płatności odroczone.
Odsetek młodych osób w Stanach Zjednoczonych, które nie posiadają kart kredytowych, niemal podwoił się ubiegłym roku. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Bain&Company, 22 proc. konsumentów poniżej 25 roku życia w tym kraju nie korzysta z kart kredytowych. Eksperci wskazują, że ten trend się pogłębi i będzie widoczny również na rynkach w innych krajach, w których technologie cyfrowe stopniowo wypierają tradycyjne płatności. Wśród nich wymieniana jest również Polska.
Badanie pokazało, że młodzi konsumenci są coraz mocniej zainteresowani płatnościami odroczonymi typu "kup teraz, zapłać później". W ciągu ostatnich 12 miesięcy w Stanach Zjednoczonych korzystał z nich co trzeci konsument w wieku 18-44 lat. Ponad połowa z nich, płacąc za towary i usługi, używała także portfeli elektronicznych. Te formy płatności są mniej popularne wśród przedstawicieli starszego pokolenia. Spośród osób po 55 roku życia jedynie co dziesiąta zadeklarowała, że w ostatnim roku używała platform oferujących odroczone płatności.
- Branża fintech rozwija się w błyskawicznym tempie, zdobywając coraz większe zaufanie konsumentów na całym świecie. Płatności cyfrowe zyskują zainteresowanie zwłaszcza młodszego pokolenia, dla którego tradycyjne karty kredytowe stają się przeżytkiem z innej epoki - mówi Paweł Kozub, starszy menedżer Bain&Company. - Wraz z upływem czasu ten trend będzie się pogłębiał i wiele wskazuje na to, że plastikowe karty podzielą w przyszłości los płyt DVD.
Rady dla branży fintech
Eksperci Bain&Company są zgodni, że zmiana zachowań konsumenckich wśród młodszego pokolenia będzie wyzwaniem dla emitentów tradycyjnych kart płatniczych, którzy już teraz powinni budować swoją pozycję na rynku alternatywnych płatności cyfrowych.
Firmy z branży fintech również powinny ulepszać jakość swoich usług, jeśli chcą szybko zwiększać udziały w rynku i przyspieszyć zachodzącą rewolucję. Wielu klientom zdarzają się bowiem problemy z płatnością przy użyciu aplikacji płatniczych podczas zakupów w sklepach stacjonarnych - zwracają uwagę eksperci Bain&Comapny. Problemy dotyczą zarówno awarii samych aplikacji, jak i trudności z nawigacją czy zalogowaniem się do systemu. Tego typu problemy zdarzają się znacznie rzadziej przy płatnościach z użyciem aplikacji w czasie zakupów w internecie.
- Ze względu na problemy z płatnościami cyfrowymi w sklepach, klienci nie rezygnują z kart kredytowych. Jeśli branży fintech uda się pokonać te przeszkody i zapewnić płynną obsługę, płatności alternatywne staną się poważnym zagrożeniem dla tradycyjnych kart kredytowych - przewiduje Paweł Kozub. - Najwięksi inwestorzy w branży fintech bacznie śledzą trendy i zachowania konsumentów. Działają szybko i zdecydowanie, by zdobyć przewagę rynkową.
Badanie zostało przeprowadzone w drugim kwartale 2021 r. przez NPS Prism, firmę badawczą należącą do Bain&Company.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Plastikowe karty płatnicze podzielą los płyt DVD? Młodzi wolą aplikacje płatnicze