Popularny kiedyś kanał kończy emisję naziemną. Będzie tylko w streamingu
Kanał muzyczny VH1 Italia kończy nadawanie na włoskim rynku. Od 7 stycznia nie będzie dostępny w naziemnej telewizji cyfrowej oraz za pośrednictwem platform cyfrowych Sky Italia i Tivusat. Marka ma funkcjonować tylko w serwisie streamingowym Pluto TV.

VH1 Italia zadebiutował na platformie cyfrowej Sky Italia w 2007 roku. Pokazywał wówczas zarówno starsze teledyski, jak i współczesne. Działał tylko do 2010 roku. Powrócił w 2016 roku, rozpoczynając emisję w naziemnej telewizji cyfrowej. Zastąpił wówczas kanał MTV Music. W ostatnich latach VH1 Italia emitował coraz więcej programów dla dzieci z siostrzanego kanału Super! zamiast teledysków.
Jak zauważa advanced-television.com, marka VH1 nie zniknie całkowicie z Włoch. Za pośrednictwem darmowej platformy Pluto TV dalej będzie można oglądać kanały: VH1+ Music Legends, VH1+ Rock!, VH1+ Canzoni Italiane i VH1+ Hip Hop & Rap. We Włoszech w dalszym ciągu działają też tradycyjne kanały muzyczne jak, RTL 102,5. Stacja VH-1 dalej działa m.in. w Indiach. Na wielu rynkach stacja została zastąpiona przez MTV 80s czy MTV 00s.
Właściciel kanału, koncern Paramount Global, już w poprzednich latach ograniczał ofertę linearnych kanałów we Włoszech. W styczniu 2022 roku zamknięto w tym kraju Paramount Network i Spike. W podobnym okresie we Włoszech zadebiutował serwis streamingowy Paramount+.
Marka VH1 dostępna także w Polsce
VH1 działał także na polskim rynku. W 2002 roku nad Wisłą ruszył MTV Classic ze starszymi teledyskami. W 2005 roku stacja została zastąpiona przez VH1 Polska, która nadawała do 2011 roku. Wtedy jej miejsce zajął Comedy Central. Do reaktywacji VH1 Polska doszło w 2012 roku. Kanał przetrwał do 2020 roku, ale w ostatnich miesiącach działalności emitował już główne nowe teledyski.
Ponad trzy lata temu polską wersję zastąpiono stacją VH1 Europe. 1 sierpnia 2021 roku ta również zniknęła z oferty operatorów płatnej telewizji. W jej miejsce pojawił się kanał MTV 00s, który nadaje do dziś.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Popularny kiedyś kanał kończy emisję naziemną. Będzie tylko w streamingu