Manchester United najcenniejszą marką piłkarską, Leicester City z największym wzrostem (Top 50)
Klub Manchester United wyceniany na 1,17 miliarda dolarów jest najcenniejszą marką futbolową 2016 roku - wynika z rankingu Brand Finance Football 50. Największy skok zanotował Leicester City, który po zdobyciu mistrzostwa Anglii zwiększył swoją wartość o 132 procent.
W porównaniu z rankingiem opublikowanym w ub.r. na czele tegorocznej listy doszło do kilku przetasowań.
Pierwsze miejsce w zestawieniu utrzymał Manchester United, którego wartość jako marki ocenia się na 1,17 mld dol., co oznacza stratę rok do roku o 3 proc.
Na drugą pozycję trafił Real Madryt (w ub.r. był trzeci), który obecnie jest wart 1,14 mld dol. Z 6 na 3 miejsce awansowała Barcelona zwiększając swoją wartość z 773 do 993 mln dol.
Manchester City utrzymał 4 pozycję w rankingu (905 mln dol.), zaś pierwszą piątkę zamyka Bayern Monachium, który stracił 7 proc. na wartości (obecnie 867 mln dol.) i spadł z 2 na 5 miejsce.

Z analizy Brand Finance Football 50 wynika, że największy wzrost wartości (o 132 proc.) zanotował brytyjski klub Leicester City, który w zakończonym ostatnio sezonie został mistrzem Anglii. Obecnie jest wyceniany na 237 mln dol. i przesunął się w rankingu z 42 na 16 pozycję.
Swoją wycenę jako marki znacząco zwiększyły też Borussia Monchengladbach (101 proc.) i Atletico Madryt (77 proc.). Na przeciwnym biegunie znalazły się AS Monaco oraz Galatasaray SK, które straciły na wartości odpowiednio 38 i 34 proc.

Pod względem wyceny futbolowych marek największą wartość w zestawieniu (łącznie ponad 7,1 mld dol.) mają kluby pochodzące z Wielkiej Brytanii. Drużyny z tego kraju stanowią też prawie połowę wszystkich uczestników zestawienia.

Oto Top 50 najcenniejszych marek futbolowych 2016 roku w rankingu Brand Finance

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Manchester United najcenniejszą marką piłkarską, Leicester City z największym wzrostem (Top 50)